Vilken runda!

Låg kvar i sängen länge i morse! Ensam hemma, tyst i huset, memorerade lite text i huvudet, hämtade kaffe och bara njöt av att det var lördag. Planerade en promenad för att gå och rabbla text för mig själv men fick ett sms med ett bättre förslag av min kompis Lisbeth som ville att jag skulle hänga med och gå Bergsbyrundan på 12 kilometer! Självklart! Kastade i mig lite frukost och sedan iväg!
 
Lite grått väder men vad gör det när man har soligt sällskap! Och dessutom av en kompis som orkade höra min monolog två gånger! Haha!

När vi kom fram till Bergsbydammen ljusnade det lite!

Och där kan man ju stå och titta länge på vattenmassorna! Det är lite häftigt - och samtidigt skrämmande på något sätt. Man känner respekt för kraften!

Här ser det ut som om det är tjock, svart olja som rinner och övergår till vitt skum!

Finaste Lisbeth! Tack för att du drog ut mig och för att du orkade lyssna!

Ja, här försökte jag ta en kul bild av oss men glömde att jag hade zoomat in... Haha! Ja, vi är i alla fall glada!

Och på vägen fick vi också syn på ett par tussilago i ett dike när vi gick mot Anderstorp! Vår på G!


När vi nådde favoritbron på Älvsbacka gjorde jag ett nytt försök men det blev nog pannkaka det också... Vi skrattade för mycket. Det ser dessutom ut som om jag håller fast henne... Haha! Sorry, lovar bättring på fotofronten!
 
Tack och stor kram på dig Lisbeth! Nu är jag laddad och klar inför kvällens Berättarcafé på Nordanå! Fri entré, börjar 19.00 för den som är intresserad! Komsi, komsi!