Soft söndag!

Ingen sol idag! Istället var marken täckt av ett lager ny snö... Men det sägs ju att den nya tar med sig den gamla när den smälter så det kan bara ses som en positiv händelse! Ja, igår grillade vi till middag och idag:
 
Man ser i alla fall spåren... Den elektrisk grilltändaren har dock gjort kolgrillningen till en fröjd! Känner fortfarande doften av tändvätska lite här och där i området - men oss emellan är det väl bara för äckligt...

Har också ägnat lite tid åt katter idag. Vi har passat grannens katt och när jag kom hem därifrån så var Skrållan extra gosig! Svartsjuk? Haha!

Jag hade henne faktiskt innanför jackan ett tag men när maken skulle ta bild så såg hon lätt hysteriskt ut och ville bara ned. Hon trodde väl att han skulle gå ut och göra nåt kul... Utan henne... Ja, det här är verkligen "a one man cat"! Ständigt i husses fotspår!


I mina fotspår var det dock bara jag som gick! Väntade till i afton då barmarken tinat fram och tog en löprunda! Bilderna är bara ett bevis eller kom-ihåg för mig själv - så att jag ska se hur glad jag är när jag kommer hem igen! Men ni kan se att jag också fixat till naglarna idag! Ovanligt snygg snustumme... Haha!

Det har varit en sån dag. Lite nagelvård, pyssel och plock här hemma, vikning av tvätt och matlagning. Känns skönt att man har dagar när man också har tid att göra saker i sitt eget tempo ibland. Har också pratat med barnen och det är alltid roligt! Det är inte bara vi som tränar. Oskar skickade bild och påstod att kraften kommer från "Henrys Monarki":

Haha! Ja, jag tror att om han byter T-shirt så kan han satsa på vikterna i bakgrunden istället...

Gjorde fisk till middag idag. Perfekt att förbereda innan löpturen och sen bara slänga in i ugnen. Receptet kommer från Brobergs igen: http://brobergsfisk.se/2012/01/15/vasterbottensvitling-med-svamp-och-purjo/


Torskrygg med purjo, svamp och västerbottensost! Till detta bara en sallad. Gött! Inget märkvärdigt men goda smaker och enkelt att tillaga. Ni måste testa! Idag är det förresten sista dagen att beställa om ni vill ha leverans 18 april! http://brobergsfisk.se/ Jag måste köpa mer torsk och deras goda fiskkrydda!

Nu är det dags för "Mästarnas Mästare" och "Brottet!" Skönt att njuta i soffan en stund och se andra ta ut sig! Haha!