Ingen panik - allt på en gång!

Herregud vad min spontanitet leder in mig på roliga saker - och stundals också alldeles för mycket arbete! Haha! Ja, jag är en "all in"-person. Eller som gamlern' skull' ha sagd: "Dit he bär, dit bär e"... Idag blev det så mycket av allt att jag inte ens har hunnit hit till bloggen. Började redan igår om jag ska vara ärlig. Bestämde mig ju för att vara spontan och gå på en annorlunda föreställning på Nordanå. Och den var verkligen galet rolig!
 

"Crack" - A Variety of Comedy"! Engelskt, burleskt, ekivokt, chockerande, härligt, fräckt och med en underbar publikkontakt! Här ser ni "Miss Behave" som var konferencier och värmde upp publiken på ett strålande sätt!

Först ut var "Kalki Hula Girl" - från början bara en punkig och ganska packad tjej men som både klädde av sig och hanterade ett tiotal rockringar - samtidigt!

Här har hon bara börjat...

"Mr Jones" kombinerade teater, cirkus och gatuteater på ett eget sätt. Han improviserade stand-up-ade samtidigt som han gjorde en del fungerande konster. Här började han blåsa en ballong som vi alla förstod skulle spricka till slut...

Men jag blev lika rädd och överraskad ändå! Haha!

"Miss Behave" är också en av världens (nu levande) kvinnliga svärdsslukare. Lite läbbigt - men hon fimpade också cigarrer på tungan så...

Sedan kom han tillbaka igen! Hans partner var ett gosedjur i form av en gris som han ville att en kille ur publiken skulle skicka upp till honom för att fånga...

Ja! Här ser ni gosegrisen komma flygande!

Högt över! Haha! Ja, det tog ett tag men hans misslyckade trix var också vansinnigt roliga! Riktigt skön scenpersonlighet!

"Jon Hicks" hade en ganska lågmäld approach - ja, han var helt tyst... Haha!

Men så gjorde han sig i ordning och började måla med ett enormt tempo!

Man blev mer och mer fundersam över vad det skulle föreställa. Och till slut vred han på bilden:

Haha! Ett porträtt av Elvis - målat upp och ner! Skickligt!

Lite snygg akrobatik av en kille som bytte om samtidigt som han gjorde konster! Snyggt! Och väldigt starkt!

Paul Morocco var en komiker som jonglerade med ägg och apelsiner, spelade pingis med ett par killar ur publiken som fick finna sig i att bli kallade "Carlos" - båda två! Ja, det var hejdlöst roligt och jag skrattade alldeles för högt igen! Men det var omöjligt att inte dras med! Galet kul!

Och som sällskap fick jag med mig fina Anna!

Vi började prata om allt möjligt och kom in på Barcelonaresan som jag skulle ha åkt på efter helgen tillsammans med Åsa och Mie. Den blir inte av men jag har ju kvar biljetten... Och hon ville gärna åka! Hmm... Sagt och gjort! Idag har hon fixat vikarie på skolan och jag har bokat om Åsas biljett till henne, sökt lägenheter i Barcelona ett par timmar och hittat ett par olika. Nu har jag mailat och har vi tur får vi också ett boende! Så på måndag bär det av! Har inte riktigt vant mig vid tanken ännu men det ska bli jätteroligt!!! :) Måste ju jobba lite men internet finns ju över heeeeeela världen! Haha!

And now over to something completely different!

Det blev det också fullt upp med saker som jag gärna vill färdigställa innan jag åker. Det ena är ju pappas samlade dikter... Har renskrivit ett par dagar och nu återstår också att hitta alla hans alster som antingen finns i hans huvud eller i diverse byrålådor...


Därför åkte jag hem till mina föräldrar och satte igång! Jag tog med mig datorn och skrev för brinnande livet medan mina föräldrar pratade både med mig och med varandra...


Pappa läste också några av sina dikter medan jag renskrev helt andra... Ja, de var så glada över att jag kom hem att jag inte hade hjärta att stoppa dem - men det gäller att ha simultankapacitet! Haha! Det är kanske härifrån jag har fått den?

Ja, nu är jag i alla fall en bit på väg! Imorrn skriver jag det sista och sedan ska jag söka vettiga bilder och kolla olika utgivningsmöjligheter. Det ska äntligen bli en bok! Åtminstone ska närmaste familjen få var sitt ex. Känns jättekul det också! Han är ju inte så pigg längre och det här muntrar verkligen upp honom! Han har också skrivit några riktiga pärlor! Är uppe i mer än 75 st nu tror jag...
 
Näääeee, nu får jag nog ge mig för idag! Fortsätter med allt möjligt imorrn också! Tjolahopp!