Home again!

Igår vid den här tiden började man fundera på att gå och lägga sig på hotellet i Girona där den dunkande musiken sedan höll mig vaken till fram på småtimmarna... Inte kul när väckaren ringde 04.30 men otroligt bekvämt med gratis transfer direkt från hotellet!


När vi checkat in väskorna (min vägde bara knappt 17 kg!!) så var det dags för kaffe och frukostmacka! Guuuud så gott! Vi köpte två koppar kaffe var på en gång och jag hade nog kunnat dricka två till...
I kön in till planet träffade vi också Mange och sonen Charles som varit och spelat golf utanför Girona. De hade inte sett annat än hotellet och golfbanan men var oerhört nöjda i alla fall! Det här direktflyget måste vara klockrent för en golfhelg! Kanske något man skulle slå sig på? Men Ryan Air har mycket egenheter...

Eller vad säger ni om insidan av deras broschyr ombord? Ja, här ska man sitta och välja vad man ska beställa in och den här bilden på VD:n gör ingen nytta för matlusten... Sedan ser det ju ut som om man klistrat på skallen på en annan kropp... Och varför måste han ha bara badbyxor?

Nåja, tur att jag hade med mig en bra bok! Sov först i nästan två timmar (präktigt nyvaken på bilden) så hemresan gick förhållandevis snabbt! Tur det eftersom vi båda började ha hemlängtan... :) 

Men vackert i morgonsolen utanför de blaskiga fönstren!

Riktigt fint när vi passerade den här bergskedjan! Och det var inte utan att man kände att vi var på väg hem till Guldstaden Skellefteå! Hela planet gick i rätt färger!

Även frisyren på kvinnan framför matchade både stolarna och Skellefteå AIK! Temat fortsatte när vi hade landat:

Här har jag förstärkt laget lite! Tyckte att de stod helt stilla på planen och så kan vi ju inte ha det... Tur att väskorna kom annars hade jag kanske börjat tacklas för att få igång dem! Haha!

Sedan sa vi hej då men kommer ju att ses snart igen! Det har varit otroligt trevligt och vi var båda två väldigt glada över att ha kunnat slappna av och verkligen njuta av värmen och allt vi har sett och upplevt! En bra resa!


Fortsatte på temat till middagen efter att ha varit och bunkrat mat igen! En ljummen sallad med Västerbottensostdressing! Hittade receptet här: http://vasterbottensost.com/mat-och-recept/sallader/ljummen-sallad-med-vasterbottensost-och-sommargront/ men valde att ta matvete istället för pasta och lägga till sparris, gurka, avokado och lite soltorkade tomater. Jodå! Dressingen blandade jag först med de nykokta grönsakerna och sedan med resten av den kalla salladen. Parmaskinka var givet idag!

Kom just hem efter ett möte och ska läsa lite text innan jag somnar eftersom det blir en heldag på Statt där jag anmält mig till "Chefsdagen i Norr" om ledarskap och organisatorisk hälsa. Det ska bli riktigt intressant! Sov gott alla glada - nu är jag tillbaka i stan igen! Och skulle detta faktum göra att ni sover mer oroligt så kan ni skicka över lite pengar så åker jag igen! Haha!