Föräldradag!

Idag har jag ägnat hela dagen åt mina åldrade föräldrar och det har känts riktigt bra! Pappa skulle på lasarettet och jag vet hur stökigt och jobbigt de tycker det är att parkera, hitta rätt och göra ärenden på stan så jag erbjöd mig att skjutsa och serva dem. Det blev både läkarbesök, banken, god fredagslunch på Arken och sedan beslöt jag mig också för att skjutsa hem dem med ett stopp i Bureå på vägen för fler ärenden. Jo, de tyckte nog att det var helt onödigt - men ändå ganska skönt!

Väl hemma så anslöt maken och vi fick fika mammas goda bullar och titta igenom pappas dikter som jag lovat att renskriva för en kommande bok! Nu måste jag sätta igång! Han minns alla utantill men man vet ju aldrig hur länge man får ha ett sånt fantastiskt minne när man är över 80 år och alla dikterna (det är mååååånga) är en skatt vi alla vill bevara!


Men vi hann också med ett besök hemma hos makens föräldrar eftersom de ju bor i samma by. Och ett besök till innebär ju fika och fler hembakta bullar... Underbart goda även här men det dåliga samvetet börjar gnaga... Man kan ju bara inte tacka nej!

På en hylla i köket hade Sonja också ställt fram den här underbara bilden av maken när han var liten... Och med originalhårlock och allt... Nog blir man lite kär... :)


Väl hemma hade jag en kort överläggning med mig själv. Handla och laga mat eller ut och springa... Eftersom maken är ledig och var på hugget så tog han hand om matlagningen (Tack!) så jag gav mig ut på en runda!


Bildbevis! Orkade lika långt (eller kort) idag också så man kan väl säga att jag vann igen! Tummen upp!

Undrar vad jag ska hitta på imorrn då? Gå broarna? Man borde ju kunna motionera varje dag... Eller hur Anki? ;) Och det borde märkas... Nåja, jag mår bra och hann precis duscha innan maten var klar och hockeyn började! Nu är jag laddad vid TV:n och förväntar mig fler mål i Linköpings kasse! Fortsätt nu grabbar! 1-1 står vi inte ut med... Inte 2-2 heller... :P
 
PS. Är det fler än jag som irriterar sig på att Bud Holloway alltid får heta Baaaad Haaaalloway...? Lär er uttala rätt!