Barcelona/Girona!

Sista dagen! Och vi väljer att åka till Girona för att övernatta. Allt för att slippa den katastrofalt tidiga flygbussen vid 04.00... Det var ingen höjdare! Inte ens taxibilarna har vaknat då... Det blev alltså packning imorse. Och det är ju alltid ett bekymmer - åtminstone för mig... Haha!

Jag hade ju inte shoppat så mycket... Vem har lagt dit alla påsarna? Jag har en inbyggd förträngningsmekanism när det gäller inköp... Nåja, det var ju mest tunna linnen. Borde väl gå!

Eller vad säger maken? Du skulle ha gett upp för länge sen... "Harna ska aller gå"!

Men tamejfanken! Med lite utbyggnad av väskan och en ordentlig bakdel ovanpå så gick dragkedjan igen! Jag tackar än en gång för bagebandet runt väskan. Det känns som om det behövs...

En sista titt på lägenheten och sedan gick vi ner för att ta en taxi! Men tji fick vi... Jo, det stannade en bil direkt men gatorna var avstängda så det skulle ta minst en timme innan han kunde köra oss... Bara att gå de två kilometrarna med väskor som vägde hur mycket som helst. Riktar ett tack till väskor på hjul men de blir tyvärr också tunga efter ett tag...

Anledningen till avstängningen visade sig dock ganska snart! Någon typ av stadsmaraton eller mil inne i stan pågick för fullt och det var massor(!) med folk överallt!

Polis och brandkår bevakade och här tog jag en bild av de snygga brandmännen! Kille längst bort är en tiopoängare! Eller vad säger du Åsa?


Tungpromenerat i den här massan...

Men vi kom fram till slut och här sitter vi på bussen! Ja, vi gav oss av mitt på dagen bara för att hinna softa lite här på hotellet. Nu har vi ju gjort stan så att det räcker!

Vackra vyer på vägen till Girona! Ovanligt bra bild för att vara tagen genom bussfönstret - och för att vara tagen av mig! De flesta av mina åkbilder brukar se ut så här:

Haha! Ja, det kan nog flera av er intyga!

Snygga rum på hotellet! Gratis wifi kanske var en överdrift då den fungerar ytterst sparsamt och ojämnt... Vi fick byta rum eftersom man var tvungen att hålla ut telefonen genom fönstret för att få kontakt. I det nya rummet är det marginellt bättre men inte bra.

Otroligt lite folk som bor här den här söndagen. Vi satt ensamma ute på baksidan vid poolen och fick dagens lunch utburen!

Lasagne och en tallrik grönsaker! Ja, att få en sallad till maten är inte det lättaste så vi bad dem improvisera. De är helt enkelt inte vana att man har grönsaker till maten och vi får ju närmast abstinens om vi inte får lite grönt! Samma gäller kaffet här. Otroooooligt små koppar! Gott men lite! VI har redan varit och köpt två gånger och slickat kopparna... Haha!

Utsikt från vårt fönster! På andra sidan ligger också ett spa.

Har dock tillbringat eftermiddagen i en solstol vid poolen och läst! Så sköööönt! Det här är riktigt lyxigt men nu börjar jag längta hem! När man börjar vända hemåt vill man hem direkt!

Middag och dusch väntar. Sen ska vi sova några timmar innan flygtransfern 05.30! Tjolahopp!