Barcelona 5 - Motion och moln!

Avslutade gårdagens guldmatch med jobb och en liten intern festlighet här i lägenheten. Behövde skriva och därför blev det också sen middag hemma.


Vi hade köpt hem lite godsaker och åt Serranoskinka, avokado, lök, manchegoost, tomater, äggröra och ett gott bröd! Riktigt smarrigt!


Sedan blev det som ni förstår "party all night long"! Haha! Näääe, vi är ohyggligt skötsamma och sedan tycker jag inte heller att man behöver supa skallen av sig bara för att vi tagit SM-Guld! Säger inte att man behöver vara helnykter men jag vet att det finns människor som tar chansen att dricka så fort det finns en god (eller dålig) anledning...


Och skötsamheten belönade sig i morse! Vi tog på oss träningskläder och gav oss ut på en motionsrunda längs strandpromenaden! Ja, Anna promenerade och jag sprang - åtminstone nästan hälften av de drygt sex kilometrarna!

Hade tänkt överraska killarna på strandgymmet med lite kärringsällskap men ångrade mig... De blev istället glada över att bli fotograferade!


Och jag hittade ett annat depåstopp! Haha!


Sedan vilade vi en stund! Anna i den här roliga fåtöljen...


...och jag i en annan! Ja, egentligen satt jag mig bara för att spana in strandens läckraste kille:

Still going strong! Ett par underbara farbröder spelade strandtennis!


Gjorde sedan ett riktigt stopp på hemvägen för en frukost! Sååå gott! Ja, vi hittade en restaurang med perfekt utsikt:


Haha! Ja, det här är ofta det man längtar efter mest...


Och på vägen hem så gick vi förbi flaggorna igen... Men nu var det svartgula som bortblåst! Bara ljusblå kvar... Hmm... Kan ryktet om guldet nått ända till Spanien igår? Då såg det ju ut så här:

Märkligt...


Men jag vände mig om då vi gick vidare och där var de igen! Vinden blåste verkligen vår väg igår! Hade gärna varit hemma och firat på torget men man kan ju inte få allt...
 
Efter dusch och ombyte behövde jag jobba lite till och vi gick därför ned på strandpromenaden precis nedanför lägenheten. Inte dumt att kunna sitta ute och skriva!

Anna valde att vila sig i form!


Vi bestämde oss för en lunch vid havet och gick över till Maremagnum igen. Då stängdes hela bron av och vi började fundera om poliserna hade tänkt låta oss bli kvar därute. Men det visade sig att gångbron över var möjlig att dra in och detta gjordes på ett synnerligen sinnrikt sätt!

Bara för att en nättare fritidsbåt skulle passera... Haha! Den luktade pengar...


Men vi fick oss vår lunch som idag bestod av en helt ljuvlig Seafood-sallad! Hur god som helst och med en olivolja i dressingen som gjorde att jag också gärna hade slickat skålen... Men det var tur att vi hade bröd...

Lite mer shopping, kaffe, kaffe igen och lättare mat här hemma så har det nu blivit dags att traska iväg för en gitarrkonsert i en av katedralerna. Borde väl vara stämningsfullt! Hoppas bara att vi hittar dit...