Yezzzzzz!!!!

Händelserika dagar igen och nu har jag just kommit hem från ett supergig på Folkparken!! Oj, vilken skön och välbehövlig egobooooost!!! Men vi tar det väl från början! Igår kväll så hade vi ännu ett roligt möte i min hälsogrupp och den här gången skullevi testa frigörande dans. Jag var lite skeptisk till detta... Gillar inte att fritt hoppa omkring till musik. Trodde jag...

Men det var väldigt roligt, uppfriskande och skrattigt! Här är den något decimerade gruppen (var det fler som var rädda?) och ni ser ju hur glada vi blev av allt dansande!


Jaaaa, alla ville att jag också skulle vara med på bild så här ser ni nästa "eleganta" upställning! Tack Anita för en riktigt härlig, och faktiskt svettig upplevelse! Man fick mycket energi! Tack också till Ylva som pratade om aktupressur och hur man kan trycka på punkter på kroppen för att må bättre!

Idag blev det jobb för hela slanten! Det gick alltså hur bra som helst och det mycket tack vare den här fantastiskt duktiga tjejen:


Sofia Andersson-Lundberg! Folkparken har aldrig varit bättre! Vilket energiknippe! Vilken organisatör! Hon producerar, projektleder och arbetsleder som om hon varit 20 år i branschen fast att hon bara är 23! Jag kan bara gratulera de som har henne som kollega! Hon är det lyft som Folkparken behövde! Här kopplar hon om kablar, hanterar bildmixer och är samtidigt hur glad som helst!


Ja, jag gjorde också vad jag kunde och såg faktiskt till att vår egna teknik blev så bra som möjligt med bilder, film och låtar i samma program. Mycket piller innan jag fick allt att funka men till slut så... Sedan hade vi ju världens bästa Peter som rattade och såg till att vi blev lagom högljudda på rätt ställe! Tack och bra jobbat!


Här har uppsjungningen och dukningen börjat till det arrangemang som nog är Sofias elddop! 650 gäster som både konfererat och ätit på Folkparken. Behöver jag säga att allt har gått kanonbra?


Ja, vi tog i för allt vad vi var värda och ett par timmar senare kunde vi åka hem och planera lite innan det var dags att svida om och åka tillbaka!


På väg nedför Solbacken trodde vi dock att Folkparken eller arenan brunnit eftersom det var så rökigt... Men det var fyrverkerier och elitseriepremiär! Gick bra det också!


Och även i logen hade Sofia satt spår... Aldrig någonsin har vi blivit så här väl mottagna! Godis, frukt, vatten, mat - och blommor!!!


Kolla vilka buketter vi fick! Man blir lycklig när man får så här bra service! Under de här drygt 30 åren har jag varit med om det mesta! Eller värsta! Det var nog en skrubb där man också förvarade stolar och jag och grabbarna fick turas om att byta om eftersom bara en i taget kunde röra sig...


Här börjar alla troppa in! Snyggt och prydligt med mycket personal som var redo att serva sina bord! Och temafärgen var lila!


Eftersom gästerna till största delen kom från övriga Sverige så gick menyn i ett Västerbottenstema! Den här förrätten med lite WB-tapas var gudomligt god! Hela menyn får ett stort plus!!!


Och överallt fanns Sofia! Med walkie-talkien och kameran i högsta hugg! Hon hade full koll på läget och kvällens övriga hovmästare! Mycket personal och väldigt väl förberett! Du får högsta betyg och jag ger detsamma till alla i serveringen! Ett lysande genomfört jobb!


Och vi då? Jo, vi jobbade hela kvällen som värdar, artister, galningar, sångerskor, ståuppare och allsångsledare! Det gick hur bra som helst och vi fick bara lovord! Ett såååååå rolig kväll! Tack Åsa för att jag får dela allt det här roliga med dig och snorbra jobbat! Jag känner mig riktigt stolt över oss!

Nu blir det lite läsning och välbehövlig sömn! Tack världen för att jag få ha ett så här roligt jobb!
#1 - - Carina Lundberg:

hon är fantastiskt duktig, min dotter