Var det lördag?

Oj, vilka långa dagar det blir nu. Men jag klagar egentligen inte! Om jag bara får sovmorgon och vakna som jag vill kan jag jobba nästan hur länge som helst! Människor har faktiskt olika dygnsrytm och min verkar vara på det morgontrötta viset.
 
Därför blev det uppstigning när jag ville igår, lite frukost, lite pyssel och sedan ut på en löprunda där jag orkade som förr igen! Häääärligt! Att det var lite kylslaget bekom mig mindre. Jag njöt av att ha en egen dag! Sedan blev det jobb ända fram till midnatt. Men jag hade valt även den uppgiften. Vi kommer att köra all teknik via PowerPoint och då föll det på min lott att sätta ihop musik och bilder. Det kan också bero på att jag har alla foton... Hur som helst blev jag riktigt nöjd! Nu inväntar jag Åsa för nästa bedömning!


Ska bli så oerhört roligt att äntligen få ha premiär nästa helg! Vi längtar!!!
 
Jag lagade inte ens middag igår! Hämtade supergod Thaimat hos Pairat, som normalt sett håller till i Klemensnäs men igår stod med sin vagn på Folkparken. Passade bra!
 
Den här sommarlådan smakade fantastiskt gott!

Idag har jag fortsatt jobba och efter ännu ett par timmar så känner jag att det får vara bra. Dags att koppla av och vila hjärnan innan det är dags att hämta maken som kört bort husbilen. Och när jag är ensam hemma så här kan jag njuta av något jag längtat efter:

Nämligen radioteateruppsättningen av Agneta Elers-Jarlemans "Harriet L"! Gunnar Edander har också tonsatt Harriet Löwenhjelms dikter och trots att jag knappt lyssnat på dem sedan 1996 då jag såg uruppsättningen i Jönköping så kunde jag sjunga med direkt. Vilken ljuvlig avkoppling! Tack Agneta för att jag fick låna den. Oerhört begåvat av er alla!


Harriet Lövenhjelm (1887-1918).
 
Min favoritdikt är "Tag mig - Håll mig - Smek mig sakta" som hon skrev i slutskedet av sitt korta liv natten innan hon dog av tuberkulos - bara 30 år gammal. Det låter kanske deppigt att använda detta som avkoppling men hennes dikter är fantastiska och berör mig verkligen! I pjäsen finns det också så mycket glädje! Här får ni lite söndagsläsning:

Tag mig. - Håll mig. - Smek mig sakta.
Famna mig varligt en liten stund.
Gråt ett grand - för så trista fakta.
Se mig med ömhet sova en blund.
Gå ej från mig. - Du vill ju stanna,
stanna tills själv jag måste gå.
Lägg din älskade hand på min panna.
Än en liten stund är vi två.

I natt skall jag dö. - Det flämtar en låga.
Det sitter en vän och håller min hand.
I natt skall jag dö.- Vem, vem skall jag fråga,
vart jag skall resa - till vilket land?
I natt skall jag dö. - Och hur skall jag våga?

I morgon finns det en ömkansvärd
och bitter hjälplös stackars kropp,
som bäres ut på sin sista färd
att slukas av jorden opp.