Vad var det för en dag?

Var det en vanlig dag? Nej, det var ingen vanlig dag, för det var Åsas födelsedag, hurra, hurra, hurra! Idag har vi verkligen firat henne och det gläder mig att hon blir ett år äldre! Snart måste hon ju ha hunnit ikapp mig? Eller?
 

Hur som helst avslutade jag gårdagen med att hämta en helt underbar tårta hos Linda Marklund som driver "Mina magiska bakverk"! Hon är fantastisk och det här är nog den ljuvligaste tårta jag har sett! Ett konstverk!

Så i morse kunde jag och maken överraska Åsa med kaffe och tårta på sängen! Ja, vi sjöng också! Hellre än bra - men ur hjärtat! Man kan säga att hon blev glatt överraskad! :)

Hon valde dock att stiga upp för att avnjuta härligheten som smakade sjukt gott av choklad och After Eight...  Den är också ganska dryg så vi har fikat hela dagen...

Ja, när vi inte har ätit alltså... Haha! Nej, här har vi faktiskt hunnit på Nordanå och innan lunch också gjort och filmat ett genomdrag till ljussättaren! Bra jobbat av oss!

Sedan blev det mera rep med Lillemor under eftermiddagen! Snart är vi tillbaka här igen. 23 november hoppas vi dock på lite större publik!

Själv verkade jag dock ta det lite piano mellan varven... Men jag lovar att jag också jobbade!

Efter repen åkte vi ut till Mia Sommar igen för en gemensam sånglektion där vi gick igenom ett par svåra partier som ska låta bra - tillsammans! Löwe och Mias sötaste dotter Alma hamnade på bild igen! Här var hon dock lite upptagen med att se "My little Pony"...

Och direkt därifrån bar det av ner till Bryggargatan för middag! Vi hämtade upp maken på vägen och bjöd Åsa på en födelsedagsmåltid på stans bästa Bistro! Det här alkoholfria bubblet kan jag rekommendera! Passar både chaufförer och damer som har späckat schema!

Kul inredning! Mycket udda möbler och lampor! Roligt och personligt!

Och vi skålade givetvis för födelsedagsbarnet!


Ja, vi är inte ute och äter så ofta tillsammans så det gäller att försöka fastna på samma bild också! JAg lovar att jag var gladare än jag såg ut här!

Det blev lammracks idag för oss allihopa! Så gooooda och perfekt tillagade!

Och en heldag tillsammans kräver också aktivitet på kvällen! Jag hann boka biljetter till "Halv åtta hos oss" och det blev en rolig avslutning!

Men det var inte bara improvisationer. Här ser ni "Dagens Färsking" som ska vara ett inslag med en icke etablerad artist. Ikväll var det Matilda Almgren som trubadurade och gjorde det med den äran! En skön och mogen röst! Henne kommer vi garanterat att få se mer av!

Och så var det äntligen dags för improvisationer! Personligen tyckte jag att det nog kunde ha varit fler! Det är ju det man längtar efter mest! Men jag har full förståelse för att man inte orkar en hel kväll. Man måste ju vara på tårna hela tiden!


Åsa ljög sig till en medverkan på scenen också! Haha! Ja, de tog upp personer som aldrig hade sett impro förut... Hon svarade rätt. Eller fel. Men rätt ändå! Här skulle två personer leda skådisarna som föreställde dockor.

Vad Åsa försöker inleda här vet jag dock inte...

Men här har hon nog fått syn på något intressant i alla fall! Haha!

Det slutade i alla fall i en märklig närkamp i rugby! Jo, i impro kan allt hända! Sedan blev det paus och plats på scenen för nästa musikinslag som inte var någon färsking!


Mina damer och herrar: Per Strömbro! Denna fantastiske journalist med sitt rika språk och sin underfundiga humor har fler strängar på sin lyra! En god sångare och gitarrist som också presenterade en egen låt som han skrivit tillsammans med världens bästa...

Kågis! Denna ytterst begåvade och härliga människa gör både improkvällar och musikframträdanden till ett rent nöje! Lättsam, säker, rolig, musikalisk och med en suverän känsla för timing! Utan honom vore inte impron fullständig!


För det blev mer impro! Tack och lov! Här ser ni en av kvällens höjdpunkter! En musikal om en kleptoman där publiken fick ropa när skådespelarna skulle sjunga! Hur bra som helst! Niklas Larsson och David Åkerlund är de mest drivna och har gjort imporvisationsteatern till ren konst! Jag bugar och tackar alla för en magisk kväll!

Nu har Åsa åkt vidare till Umeå för att fortsätta helgen med sina barn, klockan har hunnit över midnatt och jag ska slänga mig i sängen! Vilken dag! Vi har gjort allt och jag hoppas att Åsa har haft en fin födelsedag! Nu ser jag fram emot nästa år. För då måste hon väl ändå fylla 50? Haha!