Suuuuuris!

Mätt, mättare, mättast... Just nu sitter jag med en "dubbel samarin" och funderar på varför man alltid äter så hejdlöst mycket när det vankas surströmming? Måste vara för att rätten serveras alltför sällan... För det var för jädrigt gott!
 
Men det är inte det enda jag har gjort idag! Vi har ju repat också och kommit igenom alla föreställningens olika "prator" som nu börjar kännas riktigt genomarbetade! En radikal förändring i en av texterna men det får man ta bara det blir bättre!
 

Till vår hjälp har vi haft Lillemor även idag och hon gör framsteg med oss! Därför bjöd vi henne på lunch på Nordanågården! Så här i efterhand kanske jag bara skulle ha ätit sallad...


Men sedan kom vi igång igen! Åsa var på hugget medans jag kände mig rätt trött. Det är tur att vi har så roligt att man nästan glömmer bort att det också är jobbigt!

När vi slutade för dagen så blev det matshopping, en timmes vila (sömn!), röjning, textbearbetning och fix av middag som idag alltså blev surströmming! Mmmmm....


Åsa kom med en burk handlagd, numrerad, Grand Kallax även det här året och den är bara för magiskt goooood! Något alldeles extra för oss som gillar suring!


Hon fick dock inte öppna burkarna inomhus så vi "tryckte" i ett hörn av trädgården. Jag beredd med vatten för att skölja strömmingarna. Det är inte något jag brukar göra men Åsa är ju experten så hon fick bestämma!


Snaps ingår - även för alla som inte dricker alkohol. Här studerar tjejerna innehållet i den alkoholfria varianten. Jooo, det finns! Men smakade kanske inte så mycket.


Första klämman klar! Vilken var snyggast? Jag röstade på min! Den var lite mer "random"...


Andra klämman...


Sedan åt vi, och åt och åt... Vi gjorde också ett test med Oskars men den kom låååååångt efter i smak!


Citronmoussetårta till dessert! Jooo, jag proppade i mig en bit även av den. Nu måste jag sluta äta helt några dagar...


Och vår finaste reskompis Mie hade med sig presenter! Jag blev så avis på hennes lilla väska som rymde allt när vi åkte på vår förra resa med "Christine Travels" och nu hade hon köpt en likadan till mig! Tusen tack! Så himla gulligt! Den här blir kanon på nästa resa! Men Åsa skulle plåta mig och jag tror att vi var lite drogade på mat eftersom vi mest bara skrattade...


Kan bero på att hon också tog bilder på sig själv i spegeln... Knäppgök!


Ja, ni ser ju hur det blev! Bara skratt och inget annat...

Fullspäckad dag, supertrevlig kväll, har fått mycket gjort och samtidigt haft otroligt roligt! Som vanligt! Nu ska jag lägga mig och Tackar alla glada vänner för en fin dag!