Jobbdag i Piteå!

Nu var det verkligen min tur att åka norrut för lite jobb. Åsa kör ju till Skellefteå flera gånger i veckan så när vi nu skulle jobba ensamma en dag så åkte jag upp. Det blev en oerhört effektiv dag där vi hann undan massor! Vi har bokat annonser, skrivit och skickat pressreleaser, pratat med arrangörer och kunder, gått igenom och ändrat i vår film en sista gång, skrivit om en del i texterna och kan nu äntligen presentera ett färdigt manus där allt ska finnas med! Såååå nice! Nu gäller det bara att lära sig allt... Haha!
 
Vi har också repat sång, texter och koreografi så vi börjar vara på banan igen! Imorrn ska jag jobba med ekonomi, bilder och lite informationsmaterial till arrangörer. Och plugga text igen... Men jag känner mig just nu glad och mindre stressad och det är väldigt bra!
 

Och när man är hos Åsa får man också gå en sväng med "Vilda Hilda" = Alma Persson! Världens finaste Lagotto! Hon är ett riktigt charmtroll och kände t o m igen min bil när jag kom. Blev helt upphetsad och skulle ut för att hälsa... Gulle!


Här spanar Alma in nya grillplatsen vid Kärleksstigen! Det är fint vid älven! Underbar promenadväg!


Och särskilt bra är det ju när man får sällskap av Åsa!


På vägen tillbaka gick vi in i en liten Handelsbod där man säljer lunchmat! Alla fick inte följa med in... Men Alma ligger lite demonstrativt på gränsen...


Här träffade vi Mojgan som både lagar maten och bakar de allra godaste iranska kakor som vi också var tvungna att köpa med oss! Hon har t o m fått skriva autograf till en liten kille som älskade kakorna! Han tyckte att hon måste vara berömd som bakar så gott... :)


Det ska byggas mellan Furunäset och älven, alldeles bredvid Åsa, och här visade hon hur allt kommer att se ut när det blir klart! Alma verkade memeorera allt...


Efter en god lunch så var det dags för kakorna! Den här med nötter var magisk!


Ja, det var fler som ville smaka... Men hon fick ett tuggben istället!

Bra dag! Roligt att allt gått så bra och att jag nu känner mig mindre stressad! Nu hoppas jag också att det kommer mycket folk när vi nu jobbat så ihärdigt så väldigt länge! Premiären är alltså nästa fredag! Herregud! Så kuuuul! Ikväll har jag också varit iväg på ett träningspass med Världens bästa Anki! Cirkelträning! Det bästa/värsta! Jag har ont lite överallt... Och värre ska det bli... Får bli en löprunda imorrn för att marginalisera skadorna. Hoppas bara att det slutar regna... Sov gott alla! Det ska i alla fall jag!