Städning och musik!

Det bästa med att vara ensam hemma och städa är att man får spela vilken musik man vill - och väldigt högt! Ja, jag brukar sjunga också men om jag bara går omkring och nynnar så hamnar jag förr eller senare i "Nu så är det jul igen, jultomten myser..." Varför vet jag inte men den har förmodligen det tempo som jag vill ha när jag far runt i huset! Eller så har det något att göra med min inte ännu ställda diagnos... Haha!

Idag slog jag igång Spotify och den första skivan som kom upp var den tyska tjejen Lena Meyer som tydligen kommit med sitt tredje album "Stardust". Ja, jag gillade ju henne i melodifestivalen så jag körde igång och hela albumet var hur bra som helst!!! Nu har det snurrat hela eftermiddagen och hon har en skön röst och en speciell stil som jag verkligen tycker om! Kanonbra!


Ta och lyssna! Det måste finnas fler gillare... :)


Ja, det har alltså varit städdag. Inte kul men högst nödvändigt! Gick ut hårt och skurade badrummet! Svettigt  - men skönt när det var klart! Har t o m rengjort avloppen så jag kände mig nöjd. Men också less... Glädjen i städning är definitivt överreklamerad!

Det fick bli lite pauser med Wordfeud och Facebook. Sedan blev det plockning, tvättvikning, dammsugning, lite blomvattning här och lite dammtorkning där. Hade tänkt ta en time out för en löptur men tittade ut...


Inte kul... Men jag fick i alla fall tummen ur och bokade tid för däckbyte! Alltid något.

Men till slut så! Det bästa med att städa måste väl ändå vara att bli klar? Då är musiken det enda som återstår och den är fortfarande bra! Lite tända ljus och så är man nöjd med sig själv!

Har dock sparat lite ekonomijobb men det kan jag faktiskt göra senare! Ha en bra kväll alla och kör försiktigt!