Solig söndag!

Vilket underbart väder! Valde en löprunda med kameran eftersom jag blev så inspirerad av Fotografiskas "Instawalk" i Stockholm (en gemensam fotopromenad där  deltagarna fotograferar fina, roliga och helt vardagliga saker med hjälp av fotoappen Instagram). Det skulle jag väldigt gärna velat vara med på! Kanske får tillfälle till våren?

Lyssnar ju fortfarande på Lena och hennes album "Stardust". Just den låten startade dagens runda och texten passar väl ganska bra med tanke på det väder vi haft:
 
"We've been waiting for the sun
We've been waiting for the sun
to come out and play
all these rainy days
are getting on..."

Men idag var det fint så vi ska inte klaga! Mer sol! Det piggar upp den allra tröttaste. Ja, jag tog ju kameran med mig. Sprang nån kilometer och stannade och plåtade, sprang, plåtade, gick och kom till sist hem. Inte någon rekordtid, men ändå snabbare än om jag skulle ha gått hela vägen. Resultatet? Nja, inte så märkvärdigt men kul ändå!
 
Krossad is!

Sol och frostigt gräs!

Istäcke på blött gräs. Ja, det blir lite mycket gräs...

Vinkning från en bro!

Ek. Tror jag. Eller är det lönn som får såna här efterlämningar? Minns inte...

Frostiga bär!

Och rönn! Vacker mot den blå himlen!

Kvarglömd badboll. Den sista vilan?

Frostigt löv.

Mera löv!


Och slutligen hemma! Kram på er alla och ha en fin fortsättning på söndan'!