Slöööö...

Fortsätter i slapphetens tecken! Jag kan nog vänja mig vid det här tror jag... Nej, jag kanske skulle bli galen av att göra så här lite men just nu känns det helt rätt! Det här är ju min första slööa period i höst och jag njuter!

Så vad har det blivit idag då? Ja, maken ska på jobbresa så jag har varit snäll hustru och tvättat, strukit skjortor och lagt upp byxor. Men man får lägga band på sig själv så att det här inte blir någon vana... Haha!

Tog fram symaskinen och tänkte att den borde få åka på service eftersom allt inte riktigt funkar som det ska. Men den är ju ändå rätt ny... Tänka, tänka, tänka... Nääääeee, jag fick den ju när jag fyllde 25! Rätt ny... Hahaha! Ja, tiden går tydligen fort när man har roligt! Borde ha fattat när jag såg den turkosa färgen... Så jag borde alltså hitta någon som servar Husqvarna. Någon som vet?

Hur som helst funkade raksömmen och byxorna blev bra! Hoppas att han nu använder dem på resan. De har bara legat i garderoben i 18 månader sedan han köpte dem i Barcelona... Man kan inte direkt anklaga honom för att nöta på nyheterna!


Nu har jag tänt ljus och gjort upp eld innan middagen. Jag försöker kamouflera att det bara blir rester idag.... Funkar!
 
Planerar också mina kommande teaterbesök och inser nu att jag skulle hinna på Peter LeMarc-konserten på lördag. Men då är det slutsålt... Någon som har en biljett över? Annars ska jag se premiären på konstmusikalen Anna & Berta på eftermiddagen och så hoppas jag bli utbjuden på middag eller nåt... Nej, jag ska nog klara mig rätt bra ändå! Fast det vore roligt... Måndag ska jag se Tre flugor i soppan tillsammans med LRF och prata om lokalproducerad mat, imorrn är det ännu ett möte kring nytt kulturhus på Nordanå och det vill jag inte missa. Jag har ju blivit värsta kuturtanten! Igen! Fast tant... Jag vet inte. Tanter är knappast så här slöa... Skönt!
#1 - - maria:

tror ju att Husqvarna, mittemot odenkvinnan(typ) lagar symaskiner, de säljer ju dessa & barnvagnar.
Min var en husqvarna 200 sl från 78, den fick pension i våras.

Svar: OK! Tack! Ska kolla vad de säger. Min är ju bara från 87! Haha!
Monica Lindgren