Mååååndag...

...och väldigt seeeeeg! Första veckodagen har lust att bli så här när man jobbat på helgen. Jag är så trött och energilös men får väl stå ut med att det inte händer så mycket alla dagar. Igår afton hann jag ju både springa en sväng och sedan hälsa på en kompis som behövde lite stöd. Kändes bra!
 
Idag har det blivit lite tvätt och matshopping men inte så mycket mer. Hade tänkt städa skafferiet... men nääääeee... Det kändes inte så kul så jag lagade mat istället! Nu fick det bli kycklingpaj i långpannan. Bra när man vill ha lite matlådor i frysen.
 
Maken har varit ute, bytt däck och städat bort i trädgården. Jag nöjde mig med att konstatera att jag har en del saker kvar att göra - och att pilen inte har tappat bladen ännu!

Det blev alltså kycklingpaj! Gjorde en pajdeg på dinkelmjöl och graham så att den skulle bli lite nyttigare. Fyllde den med lite smörfräst paprika, lök, svamp, haloumiost och färdiggrillad kyckling. Äggstanning, riven ost och tomater fick toppa allt!

Jodå, det tog en stund men det blev klar till slut!

Med sallad och en klick vispad crème fraiche smakade den riktigt bra! Hade förstånd nog att inte ta mer än en gång och känner mig ändå jättemätt... Om vi åt upp hela?


Nja.... Maken kämpade väl med det blir nog lite välbehövliga rester! Igen... Det är skönt att ha tycker jag. Nu ska jag hänga tvätt och sedan åka på ett möte. Sedan blir det nog inte så mycket mer idag. Måndagar har också lust att bli ganska korta! Tur är väl det! Imorrn är kanske också energin tillbaka!