Hej världen!

Nu är jag här igen efter en dag med både bra och dåliga saker! Ja, det är kanske symtomatiskt med alla dagar... Men som vanligt fokuserar jag på det som är bra! Och det blev det i slutänden!

Dåligt: Kanelbullens dag... Hade inga bullar hemma... Vad ska man då fika?
 
Bra: Bakade citronmuffins i mitt muffinsjärn igår! De blir inte vackra men jag ville visa att jag köpt silikonformar på ICA som man t o m kan diska i maskin! Dessa går ju använda när man vill servera gratinerat mos eller något mer matigt i ugnen också!

Dåligt: Två av mina bästa bh:ar har tappat stinget! Eller rättare sagt byglarna! De kryper ut i mitten eller under armhålan... Nu även i nya tvättmaskinen... Jaaaa, jag vet att det är handtvätt!

Bra: Åkte på Lindex, hittade två nya - och en sportvariant! OCH de hade 20%! 

Bra eller dåligt? Åkte ner på stan och ser att en av friseringarna har börjat med fisk-fotvård! Har ju hört talas om detta men vet inte om jag vill testa... Måste kittlas! Dessutom stod akvariet med fiskarna i skyltfönstret! De usla rimmen och fula skyltarna ökade min tveksamhet...


Bra: Gick in på MQ och hittade en jacka som jag kunde betala med min återbäring + en rabattkupong! Lovely!
 
Dåligt: När jag skulle be expediten ta en bild av mig i jackan för att skicka vidare till Åsa så hände det som inte får hända... Åtminstone inte på ett stengolv...


Uselt: Jag tappade telefonen i golvet!!! Den blev inte riktigt frisk efteråt! Jag testade att starta om och Åsa testade att ringa - men den var helt körd...

Bra: Jag kunde gå direkt till en lämplig affär och köpa en ny 4S! Nej, jag vill inte ha femman ännu. Ja, jag vet att jag är tjurig men jag trivs med den här!

Dåligt: Jag kom hem och satte igång med att synkronisera den och när det var nästan klart tittar jag på kartongen... En 4:a... Inte 4S... Och en telefon med för lite utrymme...Skit också! Vad göra? Ja, jag ringde kundtjänst och där påstod de att jag skulle få byta eftersom de tydligen missförstått min beställning! Wow! Men det brukar inte funka i verkligheten...

Bra: Jajamen!!! De erkände sitt misstag och jag fick byta på en gång trots att kartongen var sprättad! Otroligt bra service!

       
Roligt: Allt mitt knäppande på telefonen resulterade i att jag kunde hämta hem riktigt "bra" bilder när jag fick upp dem på min nya! Haha! Man ser ju ganska väl när det hände i alla fall! Och när jag åkte tillbaka till butiken! 

Bra: Allt ordnade sig till slut och jag sitter med en fungerande telefon! Och priset hade sänkts med 1000:- sedan förra veckan! Alltid en tröst!

Dåligt: Jag blev fattigare! Men på något konstigt sätt glad ändå!


Bra: Jag avslutade kvällen med att åka på möte och sedan vidare till finaste Mie för en kopp kaffe!!!


Ännu bättre: Jag kunde äntligen överlämna min och Åsas present till henne! En egen Craft-hood inför nästa resa! Hon blev så nöjd! Särskilt över att den broderade pricken på logon hamnade mitt på bröstvårtan! Haha!  Och jag och Åsa har naturligtvis köpt likadana. Vi kan ju inte komma med våra gamla noppiga...


Bäst: Vi laddade hem en svensk kalender och började kika på lämpliga resveckor! Allt utom första veckan i april Åsa! Nu är det bara att välja!

Ja, det blev en bra dag till slut och nu ska jag äntligen packa ihop lite kläder inför vår helg i Umeå! Det milda vädret gör dock att det blir svårt att använda den nya jackan... Ja, det kom lite skit på slutet i alla fall! Haha! Men om jag inte har den imorrn så är den ju fräschare när jag åker ner till Göteborg! Och till London som vi ska i januari med vårt kompisgäng! Det är fint att få resepresenter!!! Nu måste jag ge mig för idag! Må gott!