Goooodnight!

Nu låter det väl som om jag har sovit hela dagen men icket. Skulle väl egentligen har varit helt lediga dagar så här i början på veckan men det är svårt när man är mitt i en produktion. Och när man är egen företagare... Har fortsatt jobba med reklamfilmen och ändrat, kikat och kommer nog att ändra lite till imorrn. Men sedan får den duga! Hoppas jag!

Har också besvarat massor med frågor inför ett porträtt på baksidan av Norrans helgbilaga som fått namnet "Fem femmor". Tog en stund men nu är det också skickat!
 
Till middag blev det lammfärspaj med getost och sallad! Inte så vackert men gött!

Kaffet tog jag sedan hos syrran som ville ha besök för att få möjlighet att sticka ut och springa. Det säger man inte nej till! Särskilt inte när den unga damen läääääängtat så efter mig!

Nu sågs vi ju igår men det var lika glada miner idag! Vi började med att ta på pyjamas och leka med hennes "My Little Pony"-figurer!

Sedan såg vi "My Little Pony"-film! Ja, "Hello Kitty" var också med! I filmen var det pyjamasparty och det skulle vi naturligtvis också ha!

Därför flyttades alla gosedjuren till soffan och blev uppradade på kanten!


My hämtade servisen (som hon kallade "porslinet") och serverade te till alla! Nu gjorde jag ju lite fel som gav dinosaurien vanligt te när han skulle ha haft dinosaurie-te... My bad! Men jag lär mig väl med tiden!

En mysig och kramig kväll som avslutades med att My och Malin tillsammmans sjöng Ulrik Neumanns "Kärleksvals". Så fint! Nu måste jag också lära mig den så att jag kan sjunga med My. Hon kan hela texten! Ni får den som kvällens godnattsång:
 
Kärleksvals
Som en sträng på gitarren
och som tonerna i din visa.
Så skälver jag, så lever jag,
var gång du håller mina händer.
 
Som en sträng på gitarren
sakta dör när du slutar spela
dör också jag, om du en dag
går bort och aldrig återvänder.
 
Jag vill le och jag vill dansa
med armarna om din hals.
Men mitt leende blir tårar
i bitterljuva kärleksvals.
 
Som en sträng på gitarren
skänker tonerna i din visa.
Så lever jag, mitt liv för dej
och aldrig får du gå ifrån mej.
 
Text: Håkan Elmquist