Upp å ned!

Ja, säger det i föreställningen och jag säger det här: Jag pendlar verkligen när det gäller humöret! Ena dagen världsmästare och nästa dag djupt självkritisk... Om jag var på topp igår så har det varit en låg dag idag. Varför vet jag egentligen inte men jag tror att det började imorse när jag låg kvar i sängen och började fundera på allt möjligt.
 
Mest var det självrannsakan över saker som jag gjort eller inte gjort men även funderingar på när man själv ska säga ifrån. Det är inte heller lätt. Och om man nu råkar har rätt - hur viktigt är det? Jag brukar ju säga att man får välja: "Vill jag ha rätt eller vill jag vara lycklig?". Då brukar valet inte bli så svårt. Nu har dagen gått, det mesta har flutit på och det som imorse verkade tungt känns inte så förfärligt. Det som är bra med mitt humör är också att det ganska snabbt pendlar tillbaka!
 
Så där ja! Nu kan vi fortsätta helgen! Lite jobb ska det bli men det tar jag nog imorrn. Kanske var det det som stressade mig imorse men man måste bestämma sig för att vara ledig också! Har handlat mat och pysslat lite här hemma, börjat ta fram lite ljus och annat för att förbereda inför första advent.

Ljusslingan och granriset på bron sitter uppe! Lyckades för ovanlighetens skull hitta ljusslingan och den funkade! Det måste ha varit första humörvändningen!


Maken monterade upp en ljusslinga i vår gamla ljuslykta. Det blev fint tycker jag!


Och nu har vi ätit renfilé som jag hittade i frysen! Lite rotsaker och svamp fick hänga med på tallriken! Nu är vi så mätta att vi kanske bara orkar ligga i soffan... Kan också vara ett bra sätt att komma tillbaka - både ork- och humörmässigt!

Återkommer imorrn! Med tanke på växlingarna så borde jag väl vara världsmästare då? Haha!