Ljus i mörkret!

Riktigt surt och uselt väder! Desto bättre humör! :) Ja, det är då en jädra tur det! Annars skulle man ju få ge upp helt... Jag har pysslat omkring här hemma och plockat fram (lite mer julsaker) och bort (lite mer skräp)! Det senare var nödvändigt för att det första över huvud taget ska vara möjligt... Haha!
 

Arrade också upp en ny adventsstake! Det blev ljusfat från IKEA, ljus med lite glitter från ICA och metallsiffror från Lagerhaus. I botten borde det kanske ha varit mossa men det fick bli kaffebönor. Går bra det också!  Ingen bra bild men ni får i alla fall se vårt extremt hotta och väldigt bruna kök! Haha! Ja, ni förstår säkert att jag vill ha ett nytt...

Och syrran skrev idag att hon syndat genom att sätta upp ljusslingan idag och då måste jag väl ansluta till denna syndiga förening... Jag är dock en som gärna tar bort allt redan till nyår. Kan det inte ta ut varandra? Jag tycker att vi behöver allt ljus vi kan få nu!
 

Köpte också en ny lampa på IKEA som hade någon sorts julkänsla. Den passade väldigt bra i rummet där vi ju också eldar ljus och är lite oroliga över den stigande värmen. Nu har den här ljuskronan ett "hål" som den kan stiga i! Fint tycker jag! Åtminstone nu. Maken har mekat och flyttat sladdar och haft sig idag så jag vågar väl inte säga att den gamla lampan kanske får komma tillbaka senare... Haha!

Nåja, kanske lika bra att erkänna redan nu. Han är nämligen på gott humör efter dagens fiskmiddag:


Torskrygg, potatis, sallad och stuvad purjo. Igen. Det här är bara för vansinnigt gott! Ser inte märkvärdigt ut men ibland är ju det enkla godast. Nästan bättre än gårdagens renfilé. Då förstår ni hur mycket vi gillar god fisk! Fast bara nästan... Ren och lamm är ju mina favoritkött! Ja, jag tycker väl ganska mycket om god mat helt enkelt! Har däremot lagt ned godisätandet som kommer att bli ett måste om jag inte ska växa ur alla kostymer...

Har skickat lite mail idag och gått igenom jobb- och inbjudningslistan till premiären. Ska försöka få iväg pressinbjudan också och sedan får det vara bra för idag! Kanske en biltvätt... Ja, vi får se! Hoppas att ni alla har en bra söndag! Med mycket ljus!