Shopping...

Ja, det blev en heldag på stan - precis vad vi behövde och ville ha! Jag och Emilia gillar verkligen att shoppa och idag tror jag att det var tur att maken inte följde med till Göteborg. Du hade blivit spyless... Haha! Idag har det också varit uppehållsväder och det är skönt! Åtminstone för håret!
 
Jag är ju lite långhårig nu men efter vår joggintur i regnet till ICA igår kväll så hade jag också en ny, risigare frisyr...

Men idag var det en ny dag! Vi sov som stockar och startade dagen med kanonfrukost! Ägg, gott bröd, yoghurt, egen müsli, kaffe... Mmm...

Och "dagens outfit-bild" blev av någon anledning snyggare på den yngre av oss! Jag sa att hon fick vara den snygga idag så kunde jag försöka vara den rika... Åtminstone tills vi shoppat klart! Haha!

Imorrn har vi tänkt gå på bio om vi kan få plats på "En oväntad vänskap". När vi var på pressbyrån så såg jag den här tidningen och sa att nya Bond-filmen också kunde vara ett alternativ. Men hur töntig är jag? Jag kallade den skyfall (på svenska) och Emilia rättade mig snabbt till den engelska varianten av samma ord... Ja, det tyckte hon att jag kunde räknat ut själv eftersom tidningen var på engelska... Haha!

Annars har vi sett ett antal provrum idag... Både från insidan...

...och utsidan! Vi har provat där det fanns plats! När man är shoppingsugen har man inga skrupler...

Paus på café för en caesarsallad. Gött! Jag försökte fotografera också eftersom det flög in två fåglar som jagade varandra men folk bara jagade iväg dem... Det är inte lätt att vara vimmelfotograf!

Och bästa shoppingen var den på "Cos"! Snygg butik och fantastiska kläder! Ja, vi har handlat en hel del och allt i svart! Nu skulle du ha varit här Ulf! För min del blev det flera toppar, kofta, blus, tröja... Så fiiiina! Jag är med andra ord väldigt nöjd!


På Åhléns hittade vi också den här söta soffan! Snygg i både färg och form!


Vi hann också en sväng på second hand för att leta "Emma-klänningar" - det försöker jag alltid göra men det blev ingen idag heller... Svårt att få tag i crimplene-terylene...

Väl hemma igen så drog Emilia igång skohylleuppsättning! Ja, hon är lika svårstoppad som jag när hon har bestämt sig för något... Bara att sätta sig och skruva!

Men hon har blivit en "djävel" på att borra! Man blir stolt!

Och så här snyggt blev det! Det värsta är bara att hon har mååååååånga skooooor... Imorrn får vi kanske åka på IKEA för att köpa fler hyllor! Resten står i klädkammaren...


Och här ser ni påsarna! En riktigt bra dag!

Nu kikar vi på TV och äter lite indiska rester. Ingen orkar göra nåt... Och vi kommer förmodligen att sova lika gott inatt! Det kostar att ligga på topp! Både kroppen och börsen far lite illa... Haha! Men vi har det hur bra som helst!