På't igen!

Gårdagens misstag med Facebookevenemangets borttagande har jag verkligen fått äta upp... Herregud så många som hört av sig och som jag fått lugna med att vi kör precis som vanligt! Man måste erkänna att Facebook är ett bra sätt att sprida information - vare sig man vill eller inte. Det finns ju också de som säger att även dålig reklam är bra reklam - återstår dock att se om det verkligen stämmer...
 

Annars har det rullat på idag. Jobbat med ekonomi och åkte ner på Nordanå för att träffa den här trevlige unge mannen! Hjalmar Lindberg heter han och går radioproduktionsutbildning i Piteå. Just nu gör han praktik på Radio Skellefteå och det var i den egenskapen han intervjuade mig inför våra kommande föreställningar! Ambitiös, självständig, påläst, snabb och alert! Kommer att klara sig alldeles utmärkt vart han än hamnar i framtiden! Han berättade att han haft min revykollega Thomas Löfgren som lärare i Kåge och jag tycker faktiskt att han verkar ha klarat sig bra ändå! Haha!
 

Han tog också lite bilder ifall de skulle behöva. Jag satt som en diva här på en av mina favoritytterplatser... Är man ytterplatsmänniska så är man! Notera gärna mina gamla glasögon.


Efter fortsatt pappersjobb så blev det en delikat middag igen! Njut nu av den vackra uppläggningen av risgrynsgröt, mjölk, hårdbröd och hamburgerkött... Haha! Tog med ljusen på bild för att få lite stämning. Men det var gott!


Efter maten testade jag ett par av mina nya glasögon, bad maken ta bild men när jag nu kikar på dem förstår jag att han slamsade en aning... Är han verkligen fotograf?



Ja, jag skrattade mest...


Till slut verkade jag dock ha fastnat så att ni också ser själva glasögonen. Ser lite uppgiven ut men annars är det bra.  Väldigt sköna - än så länge - och en större "tittyta" eller vad man nu ska kalla det. Jag ser bra ut helt enkelt! Ja, ni fattar. Typ...

Kvällen avslutades på Blomsterlandet där de hade kundkväll men lite olika lokala utställare - mest med sötsaker som tema. Ja, hur tror ni att det slutade?


Precis!!! Jag kom hem med en underbar tårta, biscotti och dessa ljuvliga cupcakes! Vi har just ätit två av dem och den där toppingen gick inte av för hackor! Mmm... Synd att jag slutat äta efterrätter... Och tur att Cupcakes måste räknas som något annat... Haha!
 
Ni förstår ju att det var "Mina magiska bakverk" som var på plats. Hon är fantastisk! Och hennes tårtor kan man också slänga i frysen! Smart! Därför har jag nu löst en kommande dessert som bara ska tinas när det är dags. Den här gången blev det med smak av kola och lingon... Kommer att bli hur gott som helst! Om jag nu kan hålla mig...
 
Imorrn börjar vi inflytten på Nordanå, fredag tekniskt genomdrag och på kvällen är det äntligen dags! Såååå roligt! Nu ska jag slappa en stund - och inte äta något mer!