Min dag!

Det är lite svårt att komma igång efter en långledig helg. Jag känner mig faktiskt ohyggligt lat! Tur då att jag bokat in mest roliga saker idag! Började med att åka ner till Optikern, testa synen och beställa mina glasögon! Det ska bli kul att få piffa upp fejset med något nytt i fronten! Roligt var det också att boka tid till maken som nu ska få komma dit och mäta sin tårvätska med en expert 6 december! Hoppas att de kan hitta en lösning på hans kroniska ögonproblem. När jag skulle hem stötte jag ihop med Lillemor som var på väg till lunch - alltså hakade jag på!


Trevligt att gå till Lilla Marie och sitta uppe i salongen! Det är lite gammaldags hemtrevligt på något sätt!


Tack också för lunchen Lillemor! Hon hade en "bad hair day" och valde att beskära sig redan från början! Men du är så fin att det hade du inte behövt! Själv kom jag ur sängen, osminkad, ofixad och långhårig... Platsade inte ens i bloggen...


Men ett par timmar senare så var jag glad igen! Färgad och klippt hos Sara! Oj, så oerhört skönt och välbehövligt! Jaha? Ni tycker inte att det syns någon skillnad? Men jooo.....


Nästan tre centimeter har försvunnit sedan igår! Nu kommer håret att bli enormt lättskött igen! Bra när man står på scenen och byter huvudbonader ofta! Bara att rufsa till så är det ok igen!


Till middag blev det färsk pasta med karljohansvamp, tomatsås med svamp och lök. Var tvungen att ta en bild eftersom jag också måste dokumentera mina misslyckade dekorationer... Hade tänkt fixa till vardagsmaten med lite ringlad chiliaioli men det "spruttade" mest ur flaskan och blev inte särskilt snyggt...

Har också svarat på en enkät angående deltagandet i "Sober October". Jag tycker inte längre att det är ett problem att inte dricka och har därför kvar min knapp på jackan. Fattar ni hur många kommentarer jag fått av folk som vill att jag ska ta bort den eftersom det nu är över!?! Idag verkar det vara mer provocerande att inte dricka... Märkligt! Jag behåller den därför på ett tag till! Haha!

I sammanhanget måste jag nämna artikeln i Metro om skoldiscot för barn som skulle arrangeras där festkommittén ville servera vin(!) till alla föräldrar som var där... Sjukt! Skolan måste vara en trygg och alkoholfri zon för alla barn! Det finns ju faktiskt väldigt många föräldrar som inte kan hantera alkohol! Läs gärna artikeln: http://www.metro.se/kolumner/foraldrar-kan-noja-sig-med-kaffe/EVHlkf!GnX1ASWjd9nBI/

Bäst är dock kommentaren på slutet (av en åttaåring): ”De vuxna dricker för att de liksom ska bevisa att de har roligt tillsammans”. 

Men folk måste ju till syvende och sist få bestämma själva hur de vill ha det. Jag dömer ingen men tycker att det är bra att man lyfter problematiken. Den finns överallt! Och när det gäller "Sober October" så förstår jag inte varför det finns ett alternativ där man kan "köpa sig fri" om man vill dricka en kväll... Då har man ju liksom inte fattat grejen. Och kan man inte vara utan alkohol en månad så kanske man också har problem...? Nåja, färdigordat om detta idag.
 
Nu har jag sparat en del jobb till ikväll men jag känner mig fortfarande lite lat... Ska vila mig i form en stund innan jag börjar. Sober? Självklart! Haha!