Kalaaaaaaas!

Det där med att börja ett nytt liv är svårt... Jag menar, det är ju oförskämt att inte vara med och fira fars dag... och ännu mer iförskämt att inte fira sin syster... Eller? Fast så mycket tårta som jag har ätit på två dagar kanske man ändå inte hade behövt stoppa i sig... Haha!

Nåja, gårdagen avslutades i alla fall med en god middag! Det är väl det minsta man kan göra för pappan i familjen? Han gillar ju fisk så det fick bli:


Havskatt med räkor och västerbottensosttäcke! Kanske inte helt nyttigt men otroligt gott! Receptet och fisken hittar ni här: http://brobergsfisk.se/2012/04/07/havskatt-med-rakor-och-vasterbottenstacke/

Idag har det varit ekonomijobb och fortsatt fix inför Sundsvall dit vi åker på onsdag morgon. Eftersom vi ska använda oss av teaterns tekniker (som också ska ha en hel del passningar i föreställningen), och har ganska ont om tid när vi kommer fram, så gäller det att skicka så mycket information som möjligt. Just nu sitter jag och lägger sista handen vid ett bildmanus till ljudteknikern. Kommer nog att funka!

I afton blev det ett avbrott för att hälsa på My på förskolan där det var anhörigdag. Och eftersom att syrran fyller år imorrn så blev det ett sammanslaget firande!


Mormor och morfar var redan på plats när jag kom! Kul för My att få många besökare!


Sedan kom ju älsklingsmamman och det är ju ändå den bästa famnen!


My skötte värdskapet med glans och visade morfars runt. Det här var deras första besök på förskolan och morfar/pappa hade för ovanlighetens skull satt på sig hörapparaterna... Det var kanske lite onödigt då ljudnivån med alla barn inomhus var ganska hög...


Ja, hon fnissade också när vi inte fattade eller gjorde fel... Söta unge!


Sedan blev det visning av pärmen med alla bilder och uppgifter på hur My utvecklats sedan hon började på förskolan!
 

Mycket pedagogisk lärare...


Men ibland var hon tvungen att ta paus och busa runt! Här är hon ett plastlådemonster!


Efter all denna aktivitet var det skönt att sänka ljudnivån och åka hem till Malin för lite mat, eller som pappa sa: "Tack Gode Gud!" Haha! De hade med sig rödingröra som var jättegod!


My högg in friskt på anrättningen! Ja, det gjorde vi också!


Och efter maten hann vi kramas, pussas och gosa en stund! Hon har de allra goaste kramarna! Jag hann inte med någon tårta eftersom jag var tvungen att jobba vidare och sticka iväg på träning!


Håll i er! Här tog Anki en bild av oss alla när vi stretchade efter ett sjukt jobbigt cirkelträningspass! Vi kan väl köra en tävling: Gissa rumpan? Den som vet vilken som är min kan vinna en biljett till Mens Night 2! Haha!


Efter träning ska man ju äta så jag hann förbi syrran en sväng till för en kopp kaffe och denna makalöst goda tårta!!! Anledningen till att hon är så glad är inte att hon fyller 39 imorrn. Det är att hon firar sin sista dag som 38-åring! Haha!

Och svåger-Martin som fyllde år för två månader sedan fick också present! Det händer att jag är sen ibland... Men nu är det gjort! Bra att ha klarat av innan det blir jul... Malin fick en duk med Skellefteåmönstret och Martin en stektermometer! Jag är ju rätt praktisk!

Här sitter han dock med läsplattan som INTE är en äppelprodukt! Otroligt vilken visdom som kommer med åren... Haha!

Nu måste jag ta en dusch och jobba vidare med bildmanuset! Sov gott alla glada och håll tummarna för bra körväder på onsdag morgon! Måste förmodligen ge oss iväg före skam... Ännu en motstridig morgon för undertecknad! Tur att jag får sova ut imorrn!