Happy Friday!

Fredagar är alltid roliga - det är ju starten på helgen! Och att det för oss innebär jobb är mer än okej - det är hur kul som helst! Man längtar hela veckan!

Men först måste jag berätta att gårdagens glädje över sonens nya jobb gjorde att jag kom av mig helt när det gäller mat så klockan var 21.30 innan jag kom på att jag inte ätit middag... Det fick bli ugnsstekt falukorv - bra att hitta lite rester idag. Och ni som tror att maken aldrig är i köket ska få hans recept:
 
Snitta upp korven, tryck in lite stark senap mellan skivorna + skivade äpplen! Det är just det här som gör den så vansinnigt god!

På med ordentligt med riven ost (ja, jag tämde påsen, men den är faktiskt mager).

In i ugnen i drygt 20 minuter! Gött!

Nej, över till dagens roliga jobb! Men jag måste erkänna att även om vi har kul så kanske det inte alltid syns...

Man måste också ta på sig "fejset"... d v s lite smink och glada miner! Så vi kan kalla den här bilden "Före!". Men innan sminket så fick vi fixa färdigt på scenen. Vi bygger ju och river varje helg så det tar några timmar att fixa all dekor och teknik. Peter och Anna gör det mesta men vi har också våra uppgifter.

Här ska fonden upp och jag och Peter ser lite frågande ut men vi försöker välja i vilket "rå" vi ska hänga den.

Sedan är det bara att köra! Vevade rån är ingen höjdare... Man får veva som sjutton! Det syns nästan... Men det är ett bra sätt att komma igång!

Ja, ni ser ju själva! Här har Åsa fått helt ny energi!

Ja, även jag! Vad vi gör här på golvet kommer att framgå när ni kommer på föreställningen! Men vi kan väl säga att vi sjunger upp...

Sedan fick vi besök av fina Sara som skulle ta hand om Åsas hund Alma ikväll. Och att hundar har bra minne fick vi verkligen uppleva. Alma har inte varit hemma hos Peter och Sara på ett helt år men när Sara dök upp blev hon överlycklig och valde direkt att hänga på! Fantastiskt

Om man väljer mellan att sitta instängd i logen med matte eller att få mysa med Sara i soffan så är valet kanske inte så svårt... Den där hunden har en oerhört skön personlighet!

Nu återstod bara att byta om och börja ta emot publiken! Härligt!

I vimlet syntes Johan Lindgren tillsammans med ett gäng från Pulverline!

Söta Åsa kom med sin lika söta mamma!

Här har Åsa träffat hela makens familj och håller hov!

Otroligt roligt att barnens fina kusiner också hängde med! Superfina och duktiga grabbar! Här ser ni Johan till vänster och Victor till höger!

Längre in på bordet har vi ännu en fin kusin: Emil. Han sitter bredvid farmor och farfar och till höger har vi makens syster Bertih och hennes Krister!

Träffade också min f d arbetskompis Gunnel och hennes man Börje! De hade kommit ända från Arjeplog och det var jätteroligt!

Nu återstod bara att ta en ny bild av oss innan vi gick in på scenen. Ni kommer säkert ihåg min "Före"-bild och nu skulle vi ta "Efter". Tyvärr fanns ingen i närheten som kunde ta själva bilden så vi beslöt oss för att göra det själva framför spegeln...

Resultatet blev oerhört lyckat... Haha!


Men till slut så! Ja, lite gladare i alla fall! Sedan fick vi äntligen gå in på scenen! Och vilken magisk kväll!!! Sååååå roligt! Fullsatt och festligt med helt underbar publik! Stående ovationer och massor med sköna skratt! Tusen Tack alla som kom! Nu sitter vi och eftermyser och njuter av en lyckad kväll! Imorrn laddar vi om igen! Välkomna!
#1 - - Maria:

Tusen tack brudar, skönt höra nalta pite mål emellanåt..

Svar: Jag förstår det! Tack själv! Det var en magisk kväll! Igen!
Monica Lindgren