Bygge och träning!

Den här dagen började riktigt bra! Hann starta upp med lite jobbfix, duscha och få besök av svärfars som gjorde en stadssväng! De bjöd på medhavda munkar och hade med sig blommor till mig som tack för föreställningen - i förskott! De ska inte se den förrän nästa helg men har en väldig tilltro och det tackar vi för!


Fina rosor från makens familj! Ser fram emot att ha er alla i salongen! Tack!

Sedan bar det av ner till Nordanå där vi idag har byggt scenografi och teknik. Ja, vi hade god hjälp! Peter var naturligtvis på plats och på ljuset hade vi både Anna och ljussättaren Thomas. Då måste det väl bli bra?! :) Ja, vi hade ju mer hjälp:
 

Det här är Freja - Annas söta dotter som är fyra år! Vilken sockersöt tjej och ett socialt geni! Hon pratade glatt och hjälpte till både här och där!


För dagen hade hon också fixat naglarna! Lila med glitter! Snyggt! Jag blev lite avis men skulle få komma hem till henne och måla jag också. Schysst!


Här hjälpte hon mamma med lite sladdar och annat som inte är så tungt. På frågan om vad hon ska bli när hon blir stor svarade hon: "Lamperska - som mamma". Underbart yrkesnamn! Ja, hon skulle bli lite frisör också!


Jodå! Tjejerna lyckades bra!


Och i foajén stökade världens bästa Mie! Det kommer att bli ett vitt party där ute! Snyggt och stämningsfullt!


När jag var klar med min del drog jag iväg på "Indoor Walking" tillsammans med Sonia och hennes kompis Susanne. Ett hyfsat arbetsamt pass och jag blev (som sig bör) helt genomsvettig! Lisa Renberg kör hårt med oss och det behöver åtminstone jag!


Då var det skönt att komma hem till dukat bord! Jag blev inspirerad av sonen och gjorde en porterstek på förmiddagen så när jag kom hem var det bara att göra klart såsen. Resten hade maken fixat! Egen lingonsylt smakade bra till. Grönsaker? Näääeee, det fanns ingen tid idag. Vi var för hungriga! Jag kan glädja er med att det inte blev någon dessert heller... Ännu... Haha!

Nu har jag varit en sväng på solariet för att försöka få någon färg på mina bleka armar. En dusch på det här och sedan är det väl bara att samla ihop sig, gå igenom texten i huvudet och börja längta till morgondagen! Jag har världens roligaste jobb!