Another day in paradise!

Sov lite underligt i natt och vaknade redan kl 05.00... Onödigt när man bara sovit tre timmar... Gick ut för att hämta tidningen och kolla recensionen men den hade inte kommit med... Åhhh! Nu får vi vänta ända till på måndag för att läsa kritiken. Nåja, vi hoppas att vi väntar på något gott! Det kanske blir som med Carlsberg: "Worth waiting for!". Haha!

Som tur var somnade jag om läääänge och hann kanske inte göra så mycket idag men det gör ju ingenting! Halv fyra var jag på plats på Nordanå igen och kände bara längtan och lite lätt upphetsning! Att spela den här föreställningen är verkligen så nära ett arbete i paradiset som man kan komma! Kärlek, glädje och lycka från första till sista stund!
 
Idag mingelfotograferade jag lite medan vi tog emot publiken. Här ser ni Oskar och Emilias fiiiina dagisfröknar Elly och Catrin längst ut till vänster respektive höger. I mitten mer personal från Morö Backe. Alla hade kommit för att få skratta och enligt egen utsago efteråt så hade de också fått göra det! Kul!

Min f d arbetskamrat från teatern, tekniska chefen Tage Markusson, kom med sin Helen och fick bli mingeldokumenterad även han! Vi frotterar oss gärna med publiken - både före och efter! Det är bara så vansinnigt roligt att träffa alla!

Själv tog jag plats mitt i Turistbyråns fantastiska personal som säljer våra biljetter! Vi hade bjudit in dem för att de skulle få se vad de egentligen sålde. Haha! Man kan tycka att det är så dags nu men de var också glada och uppspelta när de gick hem och det var ju meningen!

I logen hade Åsa fått besök av Belindas syrra! Eller brorsa? Eller dubbelgångare? Hon/han läste Sundsvalls Tidning och verkade i alla fall nöjd över helsidesbilden! Haha!

Och föreställningen gick som ett hejsan! Fantastisk publik även ikväll och underbart jubel! Lyckokänslan är enorm och man får endorfinkickar man önskar att alla fått uppleva! Vi fick också så mycket beröm för sången av en del f d revymusiker och det värmer extra mycket! Kul att man fortfarande kan utvecklas! Själv vet jag ju att det är fina, kunniga och pedagogiska Mia Sommar som "rår för" att åtminstone min sång blivit så mycket säkrare. Utbildning ger självförtroende!

Efter föreställningen var det dock dags att riva allt! Imorgon intas scenen av Carl-Einar Häckner! Men om man är många går det snabbt även om allt ljus också skulle plockas ned. Vi gjorde också ett fynd:


Mitt i havet hittade vi denne man! Han är väldigt lik Belindas syrra eller brorsa... Undrar om han legat under tyget hela showen? Det visade sig vara ett riktigt fynd eftersom han också hjälpte oss att plocka ihop! Han verkade väldigt erfaren och var väldigt lik Anders som är tekniskt ansvarig på Nolia... Ännu en bror? Haha!

Nåja, nu är jag hemma igen och vansinnigt nöjd med vår första spelhelg i Skellefteå! Galet kul och nästan helt utsålt båda kvällarna! Några enstaka platser i hörnen kvar så nu gäller det för alla hugade spekulanter att hänga på låset! Vi är tillbaka på scenen på fredag!!! See you in paradise!