Sursataväder...

Blåst och regn. Värsta höstrusket. Tur man (s)krattade igår!


Det enda som möjligen kan göra en glad är att man ännu inte torkat fönstren! Nu syns inte ens skiten för alla regndroppar! Coolt!

Men det måste vara dags snart i alla fall. Jag tänker mig våren som en lång lista med saker som måste göras när snön tinat bort. Ibland funderar jag på att skriva ned allt men bara det känns lite för jobbigt. Nu får det bli en sak i taget och det får duga. Kunde dock tänka mig att det kom en virvelvind i form av en annan människa som storstädade huset och torkade både golv och fönster. Intresserad någon? Hallå? Barnen?

Nja, jag tror inte jag får särskilt många napp... Därför tar jag nog några i taget när lusten faller på. Och det gör den verkligen inte idag! Det blåser också så in i bomben! 19 sekundmeter i byarna! Men hur mycket i stan? Haha!

Det blåste i alla fall så ordentligt på förmiddagen att vår meterlånga ljuslykta på framsidan blåste omkull! Och det här är ingen lättviktare... Tur att glaset höll!

Men det duger i alla fall inte att sitta här och beklaga sig! Bara att ta nya tag och göra det bästa av dagen! Alltså mot träningspasset! SPYC - here I come!