Nummer ett?

Har haft en fullspäckad och fantastiskt rolig dag! Igen! Ja, jag har ju roligt nästan jämt! :) Började dock lite mindre angenämt eftersom jag skulle på 50-årskontroll (jo, det är dags nu...) på vårdcentralen. Detta innebar fasta sedan igår kväll och heller inget snus! Det var faktiskt värst! Men det gick bra det också och efter tre timmar var jag klar!

Då anlände Åsa från Piteå och vi började av hungermässiga skäl med lunch! Detta tillsammans med Kågis som också ska jobba med oss i höst. Han ska regissera och jobba med musiken och det tycker vi fungerar så otroligt utmärkt! Man ska omge sig med kloka, kunniga och inspirerande människor och det gör vi verkligen! Under lunchen så fick också Åsa berätta om sin stora kärlek och jag insåg att jag inte längre kommer att vara nummer ett... Detta trots att hon hävdade motsatsen...


Här gör hon sig till och ger mig fingret... Nummer-ett-fingret! Men hon avslöjade också sitt val av sällskap vid ett flertal tillfällen och jag kunde konstatera att mot hennes Ulf kan jag inte tävla...


Kågis gjorde också tappra, men lite tveksamma försök att sätta mig på första plats men ni ser ju själva att han inte är övertygad...

Nåja, vi skojar ju om det mesta och det här var verkligen bara kul!!! Vi är så glada för Åsas skull och önskar henne det allra bästa! Även om det inte är mitt sällskap... Haha!

Efter detta första möte satte vi oss för att jobba med manuset igen och vi kommer närmare och närmare slutprodukten! Det är så kul att ha tid att justera och bearbeta. Det kan ju bara bli bättre och mer genomtänkt. Dessutom har vi så roligt och blir så inspirerade av diskussionerna att den trötthet jag kände innan blev som bortblåst! Snacka om att få energi av varandra! Det är ju så här allt arbete ska vara. Om man nu har möjlighet att välja.


Därefter åkte vi för att träffa Johanna som är vår utmärkta koreograf! Hon är ju bara för fin! Både gullig och duktig! Och eftersom jag skulle vara nummer ett idag så fick även jag vara med på bild. Ni ser att jag står lite bakom Johanna för att jag inte ska se så stor ut... Haha! Herregud vad vi fjantar oss...


Av rättviseskäl får hon en egen bild! Ni ser ju vilken pärla det här är!

När Åsa åkt hem var det dags för mig och maken att åka för att köpa jord och gödsel till gräsmattan. Och på Blomsterlandet träffade vi nästa fina tjej:


Emilias kompis Amanda! Tyvärr ville hon inte vara med på bild... Men det är också en kalastjej! Vi har turen att känna många! :)

Med inköpen följde också lite arbete och nu har vi gödslat gräsmattan och inväntar morgondagens regnande! Ska det vara nederbörd kan man lika gärna ha den till något positivt! Men dagen var inte slut där. Vi hade också fått erbjudande om att köpa en kvarts kalv så det blev en kvällstur till våra kompisar för att hämta det styckade köttet.


Deras hund Simba hade med anledning av detta fått ett köttben som han stolt visade upp!


Och husse visade glatt upp det påbörjade uterummet som kommer att bli superfint! Och jättestort! Vi ser fram emot midsommar mina vänner, så jobba på! Haha!


Den senare delen av kvällen har därför ägnats åt packning av kött. Maken ser koncentrerad ut men det är inte lätt att ha mig som arbetsgivare... Jag vill ju att varje påse ska vägas också... Ja, jag borde bli lite slarvigare men jag gillar ju när jag vet hur mycket det är i varje!


Platta paket ska det vara! För snabb upptining! Men nu ligger allt i frysen och t o m grytbitarna är skurna vilket är extremt händigt när man ska laga mat. Då får man ju mer tid över till annat!

Nu är dock uret snart 00.30 och jag ska närma mig sängen! Lite spelande och lite läsning ska jag nog unna mig tills jag domnar bort. Imorrn är det ju ledigt och sovmorgon! Mera njutning!