Mors dag!

Sen kväll igår men man kan ju inte sluta titta på "Mello" när det går så bra för Sverige! Så kul att Loreen tog hem hela skiten! Vilken seger! Bra för att det var bästa låten (up yours Danny!), coolaste framförandet och att hon både är kvinna och mörkhyad! Alla gav henne poäng och det var så himla kul! Ja, alla utom surkartarna i Italien som var det enda land som inte gav Sverige något alls... Men det säger mer om Italien än om låten!

Och idag var det bara att stiga upp till dukat bord! Det är ju Mors dag!


Maken hade servat barnen som ringt och beställt blommor och paket! Jag fick också en kalasfrukost med allt jag gillar! Sååååå gott! Och present:


En hållare för telefonen som man kan fästa på armen när man är ute och går! Tack, tack, tack! Det var precis vad jag behövde! Förlåt Mie men den här var bättre... Ska snart ut och se om den funkar!

Och det andra som jag önskat mig var väl att vädret skulle vara vackert och solen på sitt allra bästa humör. Det fick jag också! Ja, kanske inte bara jag men det resulterade i att jag under tre timmar placerade mig på altanen:


Så här ska man ha det när man har det som sämst!

Jag gjorde faktiskt ett försök att ta med en bild på hela mig i min nya, röda bikini men det blev bara för hemskt... Det var precis som Emilia sa i telefonen idag: "Jag har lärt mig att kameran aldrig ljuger..." Så är det! Jag besparar er detta! Båda barnen har som ni förstår också ringt så jag är en glad och tacksam mamma! Möjligen skulle jag behöva måla om tånaglarna för att vara riktigt nöjd...


Men man kan ju inte bara sitta stilla när t o m gräset växer så det knakar! Bara att ge sig iväg och köpa bränsle till gräsklipparen och dra igång! Jag har faktiskt inget emot att klippa gräset. Det är såååå mycket roligare än snöskottning!


Nu är det gröna golvet lite mer putsat, middagen är lagad och uppäten och jag ska samla mig för en långpromenad innan jag går in i duschen. Skön dag där jag har gjort det jag har velat och tagit det ganska soft. Nu väntar en hektisk vecka som bara består av tre dagar innan vi åker till Kroatien på torsdag! Bara att köra igång!
#1 - - Mie Johansson:

Får försöka ta in att min present blivit ratat, haha en proffgångare som du behöver ha riktiga prylar , det fattar jag också. kram