Mammas dag!

Mina föräldrar fyller jämt nästa vecka; 75 och 80! Vi ska fira med familjen kommande helg men redan idag har jag och käraste syster hämtat mamma för en heldag på stan! Våra bröder har varit och fiskat med pappa och vi tyckte att det kunde vara kul att få rå om dem lite extra - var för sig! Man har ju faktiskt lite olika intressen.


Vi började med att stanna till vid infarten till Önnesmark där vi ju har vårt barndoms stora vattenfall... Haha! Nja, det är kanske inte så stort men fint! Vi mindes bilder som pappa tog där när vi var små. En av dem hittade jag i mina föräldrars album:


Monica 10 eller 11 år! De där rutiga byxorna gillade jag aldrig men tydligen hade jag dem i alla fall... Nu gjorde vi ett försök att återskapa bilden:


Men det var ju för fanken högvatten! Jag kunde ju inte luta mig ut! Risken att jag skulle ha trillat i var åt skogen för stor. När jag var barn hade jag ju balans och saknade rädsla... Haha! Och om ni undrar vem som fotograferade så kan jag berätta att det var sötaste syster Malin:


Det är för övrigt hon som har den jättestora kameran. Den som är större än min... Vilket hon hela tiden också påpekar! :)


När jag bläddrade i albumet där hemma hittade jag också den här underbara bilden på mig och mina bröder. Malin fanns då bara i mammas mage. Vi lekte oerhört mycket med lego och här har vi nog också fått ner en kattunge i lådan! Katter var det alltid gott om! 17 som mest tror jag...

Nåja, efter lite fika därhemma så åkte vi till stan igen för att skämma bort vår mamma! Det inledde vi med att besöka Blomsterlandet, flanera runt, inspireras och inhandla nya blommor och jord. Nu finns det ju fler affärer på Solbacken och därför blev det även klädinköp som jag tror mamma blev väldigt nöjd med! Fin blev hon i alla fall! Och bra shopping väcker hungern!


Lillasyster bjöd oss som fyller år (jodå, jag också, men inte ännu) på lunch på Nordanågården! Här har vi inlett med en jättegod soppa och fyllde sedan på med deras vällagade buffé!


Joo, vi är nog lite lika varandra i alla fall! Fast jag har tjockare armar... Jag trodde att mamma skulle protestera och säga att det hade jag visst inte men hon sa bara: Jooo, det har du! Hahaha! Hon har humor! Och nu undrar ni säkert vem som tog bilderna?


Snygga syrran! Hon med den jätte-jätte-stora kameran...


Och när vi skulle åka därifrån så upptäcker vi polispiketen som kör runt på cykelvägen... Märkligt! Nu hade vi inte tid att stanna utan drog iväg på stan för mer shopping! Och det var inte bara syrran som var snygg idag:


Tydligen även jag! Men hon med den stora, stora kameran tyckte att det var viktigare att ställa skärpan på skylten än på mig... Hmm... Men hon sa att jag var snygg... Fast hon har ju också humor... Nej, vi går vidare!


Mot garnaffären för att inhandla nya handarbeten! Vår mamma är inte den som sitter sysslolös och nu fanns det gott om tid att fundera på vad man ville göra och vilket garn hon skulle välja! Malin hittade en kudde som hon tidigare köpt till mamma. Hallå, vi kan ju inte köpa en till likadan?


Nej, just det! Nya mönster! Det blev lite virkprojekt! Och lite broderier! Sedan var vi ju tvungna att gå en sväng på Spets & Ting. Vi ville ju visa mamma alla fina saker:


Som den här storbystade donnan! Något för My som älskar "bobbar"? Haha! Sedan drog vi till Bokia och där fortsatte det osedliga temat:


En virkbok med olika figurer! Som ett par blivande föräldrar... Jag vet inte vad som tog åt oss? Nåja, Smått & Snyggt hade utförsäljning idag så det blev lite presenter till My. Jag köpte en kalasdress och Malin bl a en Barbapapafigurin:


Den blev oerhört uppskattad! Ja, vid det här laget var det eftermiddag och vi åkte till Malin för att fika och hämta det söta barnet! Sedan körde vi hem till Önnesmark och inledde projekt "Gardinsömnad"!


Här har vi sytt upp, strukit och hängt gardiner i de tre fönstren i köket!


Och i kammaren! Det blev verkligen fint och tanken är att vi ska ha kalasdukningen där ute i köket när det ska firas!


Under tiden som vi jobbade med gardinprojekten så fick My ta fram Malins gamla dockskåp och leksaker. Hon hade fullt upp!


Här har också mormor fått gå in och vara läkare eftersom dockan var lite sjuk och hade tappat benet... Men med en spruta så var hon frisk igen! :)


Efter gardinupphängningen så tackade vi för oss och åkte hem efter en lååång dag! Kul att vi fick vara tillsammans mamma!


My sprallade vidare och här ville hon inte åka utan att också få krama om morfar! Hon är verkligen en solstråle som vill göra alla glada! Men även hon blev trött när hon satte sig i bilen:


Ganska slocknad... Ja, så här känner också jag mig men det börjar gå över nu efter middag och massor med kaffe! Jättesmart så här på kvällen men jag hade lite koffeinbrist...

Har just fått ännu mera bilder från syrran men de får ta plats på bloggen imorrn! Tack för en jättefin dag Malin och Mamma!