Magiskt!

Bra dag på alla sätt och vis! Startade upp tidigt då jag vaknade alldeles av mig själv och det är väl det allra bästa? Kaffe, frukost och igång med jobbet som jag flyttade ut i den kanske lite mer tveksamma solen!


Ja, ni ser mig i skärmblänket! Jobbar med att färdigställa min egen monolog och det är nog det svåraste av allt. Man ställer ännu högre krav på sig själv när man ska vara privat på scenen. Men det ska nog gå det här också. Kom i alla fall ytterligare en bit på väg.

Till lunch var det dags att än en gång lägga mig på massagebänken hos Viviann på TCM. Ljuvliga tider! Jag hade nog kunnat ligga kvar där än! Underbart avslappnande och perfekt som avslutning på en träningsvecka! Tack söta du!

Jag hade fler ärenden på agendan så det var lika bra att göra bort dem medan man ändå var ute. Morgondagen ska ägnas åt mera kalas hos mamma och pappa så jag har inhandlat kött och lite annat till grillningen. Vi gör knytkalas så det blir väldigt lättsamt. Men jag tänkte att tårtan ju skulle bli lite speciell så jag har för första gången beställt en sådan hos ”Mina Magiska bakverk”! Oj, oj, oj!


Så här underbart fin är den! Som en liten trädgård med staket och hortensior! Jag har lånat den här bilden från hennes Facebooksida:
https://www.facebook.com/pages/Mina-Magiska-Bakverk/122313361145542?sk=photos#!/pages/Mina-Magiska-Bakverk/122313361145542

Gå in och titta på hennes konstverk! De är helt magiska och hon kan göra nästan vad som helst! Bra tips när man vill ha något speciellt! Och det är en kvinna med god smak. När jag åkte för att hämta tårtan blev jag också imponerad över deras hus och trädgård!


Så här fint var det vid garageentrén!



Och den här stenlagda gången var väl supersnygg! Fin tomt alldeles vid Klintforsån!


Och här har ni henne själv på nyoljad altan: Den magiska Linda Marklund!


Och i det fina köket med den fina kartongen som rymmer den fina tårtan! Fantastiskt duktig kvinna! Passa på att beställa tårtor - i höst öppnar hon eget! Företagsamma kvinnor ska belönas!


Här har ni ytterligare ett exempel! Och ja, hon tillverkar allt! Även rosorna av socker... Lycka till med allt Linda och tack för att jag fick ha med dig här på bloggen!

Men det är ju inte bara duktiga kvinnor som ska premieras. Idag har maken också lagt ned tid på att måla bastun som han själv tillverkade för några år sedan:



Den har som ni ser fått mängder av mögelfläckar så under dagen har den blivit grå! Blev fint det också! Nej, nu måste jag fixa lite middag. Blir Kungsfisk/Uer idag med lite hemgjort mos och sallad. Enkelt och gott. Hoppas jag... :) Ha en fin fredagkväll alla!

#1 - - Maria:

Målade han bara över möglet? elelr tog han bort det först? vi har också en prickig stuga, och det är inte snyggt.

#2 - - Monica:

Han skrapade bort allt mögel men man ska egentligen köra mögeltvätt, och ett par var grund också innan man kör det gråa två gånger men det är ju bara en bastu så det får duga! Den har ju varit oljad flera gånger tidigare så det fanns ett rötskydd. Mögelprickar är inte kul!