Kalasdag!

Jag hann göra undan en hel del idag men verkligen inte allt. Blir till att fortsätta med både skrivande och planerande imorrn! På eftermiddagen bar det nämligen iväg till Önnesmark för att hjälpa mina föräldrar med sitt födelsedagsfirande. Jag har fått bolla idéer kring deras födelsedagar i ett halvår nu så det kändes helt OK att ta hand om själva avslutningen! Eller del av den. På lördag firar vi med familjen - men det fixar vi barn tillsammans!


Skönt med vackert väder i alla fall! Det blir så mycket enklare då! Det skulle nämligen dukas i sommarstugan även idag! Det innebär också en del extra spring då det inte finns varken porslin eller vatten där ännu. Och springet var nog min avdelning! Tur att jag motionerat mig i form! Haha!


Här har vi dukat. Jag kallar bilden "Lugnet före stormen"! Haha!


Och knappt var vi klara förrän gästerna från byn anlände.


Pappa inledde sedvanligt med en egen dikt och här tackar han för "en flicka med rosig kind"! Det blev en fin bild på mina föräldrar! Mamma fyllde ju 75 idag och pappa 80 imorrn så vi firade båda!


Massor med fina blommor fick de också! Här är det Gunnar som överlämnar en fin bukett! I springandet ingick också att ranta runt och leta vaser medan kalaset pågick och kaffet kokades. Jodå, jag hade verkligen full huggning några timmar!


Allt flöt på och här har vi börjat tugga i oss smörgåstårtan!


Det tog en stund innan jag fick föräldrarna att sitta ned men till slut så...


Som sagt, jättefina blommor och väldigt gott fika... Man måste ju ta en av varje sort när man är på kalas! Eller hur?


Mera blommor på det gamla skåpet som nu är återbördat till sin ursprungliga plats!


Roligt att träffa alla "byssbor"! Det var verkligen länge sedan! Här är det Gunnar och Greger som nog har en räv bakom örat...


Gunnar och Birgit!


Och från vänster Doris, Östen, Erland, Asta och mamma såklart!


Pappa var ständigt uppe för att dra några anekdoter om skidbackar, gräsänder och annat som han upplevt. Här berättar han kanske om när de gjorde en "knixt" i en backe på skolan och Majne bröt av båda skidorna...


Söta Aina! Jag frågade om hon ville skicka en hälsning till sonen Leif men hon sa att det räcker om han kommer hem på söndag! Så nu vet du! :)


Mammas barndomsvän Essel och hennes man Alrik.


Och historierna blev bara fler och längre! Erland höll också låda!


Och Gunnar! Här berättade han nog om en kälke som hans pappa byggde och som vägde så mycket att de bara hann med två åk på en hel dag...


Vi avslutade naturligtvis med sång och leverop! Östen tackade för kalaset och alla tackade alla för att alla hade kommit och det blev precis så trevligt och avspänt som mina föräldrar velat! Tur!


Och så fick jag också vara med på ett hörn! Kände mig lite somrig och fräsch idag och hade tacksamma och lite trötta föräldrar när jag åkte hem efter diskandet ikväll! Skönt att allt gick bra!

Precis innan jag skulle åka kom också lillebror Roland och jag blev så glad över att också hinna träffa honom! Han är världens snällaste! Tyvärr hann jag inte ta någon bild på hans glada uppenbarelse så det får bli en bild av honom som jag såg i tidningen i veckan:


Ganska lik John Travolta tycker jag! :)

Nu har jag gått en rekordsnabb 5-kilometare som jag verkligen behövde efter allt kalasande! Skönt med både frisk luft och motion! Jag har nog blivit lite beroende... Ser fram emot en bra och lång jobbdag även imorrn!