Konst å quiz!

Jag får börja med att säga att jag blev förvånad över att få representera Skellefteå! Det är faktiskt första gången detta sker på något officiellt sätt! Denna gång som en av figurerna man kan bli om man klarar Skelleftequizet på http://quiz.norran.se/


Haha! Ja, jag blev faktiskt själv "Revy-Emma"! Känns ju ganska skönt! Det var riktigt roligt det här så ni måste testa! Lite segt på grund av alla bilder men kul! Och i slutet får man höra "My Hometown" som ju också är en höjdare!

Annars då? Ja, jag har fått massor med gratulationer på min namnsdag vilket brukar vara ganska ovanligt. Namnsdagar är väl inget vi firar men man blir glad över att vara ihågkommen! Firade denna med att åka och klippa mig! Efter ett par timmar hos frissan med färg, slingor och klippning kom jag hem men väckte inga större reaktioner... Haha! Ja, jag klipper mig nog för ofta för att det ska bli riktigt tydligt.

Lite trött i skallen idag. Har inte kommit så mycket längre med min text men det är ju en dag imorrn också! Ser fram emot söndag som kommer att bli riktigt rolig! Ska börja dagen med att gå på Vernissage på Skellefteå Konsthall. Nu öppnar en utställning ni inte får missa!

Jag såg hennes utställning i Helsingborg för två år sedan och hon är så vansinnigt begåvad! Kul att hon blev hembjuden att ställa ut i sin "hometown"! Efteråt ska vi åka till Umeå och se Cirkus Cirkörs föreställning "Wear it like a crown"! Det ser jag verkligen fram emot! En rolig söndag med andra ord!

Har också testat den nya potatisen jag lärde mig igår! Det blev en blandad middag som smakade riktigt bra!


Fondantpotatis med grillad lammytterfilé. Och balsamicon har blivit ett signum...


Vi åt också dessa läckerheter från "Järnspisen"! Gött att sitta och småplocka lite och den goda getosten blev även perfekt i salladen som inte kom sig med på bild. Mätta och belåtna blev vi! Kanske blir det också dessert och kanske även en promenad. Det beror på samvetet...

Ha en bra kväll!