Bröllopsdag!

Ja, det är inte vår egen vi firar idag utan mina svärförsäldrars, eller farfars (som vi alltid kallat dem ända sedan vi fick barn). De firar inte något futtigt pappers-, tenn- eller guldbröllop utan 60 år som gifta! Diamantbröllop med andra ord! Det är verkligen respekt! Själva har vi bara 18 år eftersom vi väntade 15 år innan vi slog till. Skulle vi fira 60 år så vore jag själv 92... Ser inte så förhoppningsfullt ut...

Nåja, vi startade med att alla kom hem till oss på frukost och sedan bar det av norrut! Till Piteå! Maken och hans syster Berith hade planerat en heldag för sina föräldrar!


Här hade vi kommit fram och lämnat av "gubbsen" på Skogs-Nolia. Damerna hade annat program vilket också gladde svärmor! Vi startade upp med lite affärer och sedan hade Berith beställt så att Sonja skulle få klippa sig!


På plats i "Hårstudion"! Ni ser att de är ganska lika varandra? Biter i nederläppen båda två... :)


Fräck lampa i väntrummet! Tog också en bild av Sonja "före" men den kommer längre ned. Hur ska man annars kunna jämföra?


Det blev Malin som tog hand om klippningen! En jättefin tjej och duktig frissa!


Men först lite tvättning! Och medans Sonja sköttes om så hann jag och Berith surra ett tag! Trevligt!


Här pratade vi om tatueringar av kajalränder runt ögonen. Jodå, man kan göra det vilket faktiskt vore ganska praktiskt. Min svägerska är så sööööt!


Ja, ni ser ju själva! Fiiina Berith! Glöm inte det! :)


Och här börja klippningen vara klar! Om vi tyckte att det blev bra? Jaaaaa!!!


Superfint! Kort och fräscht!


Före!


Och efter! Klockrent! Du blev så snygg Sonja!


Sedan gick vi och shoppade ännu en sväng och hittade flera fina saker! Kul!


Jag hittade ett par väldigt roliga, bruna byxor på rea som satt som en smäck! De ser också inbrottssäkra ut... :)


Sedan anslöt herrarna och vi samlade oss för lunch inne i småstaden.


Biffar och stekt potatis smakade bra! Eller rättade sagt En monsterbiff och potatisar... Jag åt nästan allt och sa för mig själv att det ju var bra eftersom jag ska iväg för att jobba ikväll. Då replikerade barnens kusin Johan omgående med att "Du åt ju bra i morse också!" Hahaha!


Var fick du så mycket luft ifrån? Han är för gullig! Hans mamma, tillika makens äldsta syster, finns inte med oss längre så det är kul att Johan vill vara med när vi samlas! Det gillar vi!


Och jag tror att jubilarerna var nöjda med dagen - so far!

Nu har alla åkt iväg för att äta tårta hos en av Beriths söner medans jag gör mig i ordning för att åka på Scandic på jobb. Det är Bure AB som firar 20 år sedan företaget lades ned. Ja, de kan fira eftersom festkassan faktiskt räcker fortfarande... Otroligt! Vi ses senare!