Back to work!

En helt vanlig onsdag där jag har försökt knåpa på en text som jag började med på resan. Det kändes jättebra då men nu fick jag svårt att komma vidare. Man vill ju att den ska ha lite substans samtidigt som den ska vara rolig och där blir det en lite svår balansgång med vissa idéer. Särskilt denna... Men vi har ju inte premiär ännu!

Jag har också lämnat in bilen på verkstad! Igen! Fick en hyrbil som inte gör en enda människa glad... Vi är alla olika och gillar olika saker och den här gillar jag verkligen inte!


Jodå, det är en V50 men en diesel med minsta motorn och absolut ingen extrautrustning. Låter och känns som en traktor... Jag skulle hellre välja en äldre bil med större motor än denna om jag så skulle få den! Men det är tur att vi människor inte är likadana. Det finns en bil för alla!

Men jag har haft en superhärlig paus i arbetet också. Hade bokat in ännu en massage på TCM där Viviann tog hand om mig på bästa sätt! Så vansinnigt härligt! Jag är jätteglad att jag börjat boka in tider för att pyssla om mig själv och min kropp! Man har ju bara en så det gäller att vårda den.

Det fortsatte jag med efter middagen också! Efter en heldag vid datorn var det skönt att gå ut på en härlig långpromenad runt Morö Backe! Det enda jag saknade var mössan eftersom det blåste rätt kallt men annars var det ljuvligt ikväll!


Ja, ni ser ju själva!

Har också pratat med bästa dottern och hjälpt henne lite med deklarationen som var mer komplicerad än vanligt eftersom hon sålde sin lägenhet förra året. Skönt att surra lite med finaste Emilia! Hoppas att Oskar också kommit ihåg deklarationen men det räknar jag med. Barnen är ju så fantastiskt självgående att man håller på att vara helt överflödig och det är väl så det ska vara! Längtar efter dem gör man alltid men det hör ju till!

Nu ger jag mig för idag och ser fram emot en rolig dag i Piteå imorrn där jag och Åsa ska jobba och sedan tillbringa kvällen på "Järnspisen" för en matlagningskväll! Så kuuuuul! :)


#1 - - Mie:

Monica för att du ska hitta tillbaka och komma vidare jag ser ingen annan lösning än att boka en resa igen! Vill bara påminna om att det är viktigt med resesällskap. HAHA