Aldrig på en söndag...

...borde man väl jobba men det är just vad jag har tänkt avsluta kvällen med. Lite skrivjobb och lite tvätt. Lät inte så kul men är nödvändigt!

Rubriken kom till av bara farten och jag var tvungen att kolla vad den där svartvita filmen från 60-talet egentligen handlade om. Jo, amerikan försöker hitta lyckan och vill omvända prostituerad kvinna som i slutänden visar sig vara den enda som är lycklig. Så kan det gå. Man ska alltså aldrig döma hunden efter håren! Melina Mercouri slog för övrigt igenom och sjöng även ledmotivet som kanske inte är så filosofiskt som den unge amerikanen tänkt. Den handlar om att hon vill bli kysst alla dagar i veckan utom söndag - för då vilar hon... Jojo! Lite principer hade hon i alla fall!


"Charmerande lättsinnig! Uppsluppet omoralisk!" stod det på affischen! Coolt!

Men nu var det inte det jag skulle blogga om. Jag har ju lust att både förirra mig och byta ämne i farten! Söndagar ska man väl ägna åt vila och lite social samvaro. Därför fixade jag till mig, tog på mitt fina äppelhalsband och åkte iväg till syrran en sväng. Jag skulle egentligen på stan för att byta ett par saker men förirrade mig alltså på vägen. Och där fick jag se att ett par kompisar stod parkerade utanför ett av husen där hans och min förra grannes mamma bor. Hon är nu 88 så jag passade på att titta in och krama om henne lite! Kändes bra! Fina Alvina! Kul också att träffa Tomas och Maggan!

Jag blev alltså lite försenad till syrran. Kunde inte ens gå raka spåret dit... Haha! Men hos Malin och Martin var fikat framdukat och storebror på plats så jag fick både fika och surra bort en stund! Trevligt! Man kan väl säga att jag kom i precis rätt tid! :)


My som fått en "skumraket" valde dock att äta melon istället! En smart tjej som vill ha tänderna kvar! Nu blir hennes tandskötande farmor glad!


Min storebror Lars och hans sambo Bettan! Jag är en utmärkt fotograf som lyckades få med hushållsrullen precis framför... Haha! NOT!

Vi hann planera inför kalaset nästkommande helg där vi ska ha lite knytkalas och grilla. Kommer att bli både trevligt och en enkel match när vi är så många. Mina föräldrar är lite oroliga men det hör nog till åldern. Själv känner jag mig väldigt lugn! Det finns annat som är värre och svårare att planera!

Nu måste jag försöka återgå till ordningen. Vad var det jag skulle göra? Jobba? Nääääee... Aldrig på en söndag? Jooo! Eller så tar jag en promenad igen? Och sen jobbar jag... Eller? Nu har jag förirrat mig igen! Haha! Vi får se hur det slutar!
#1 - - Henny:

Jag hittade hit via Åsa, och jag måste säga att din är roligare att ha på min lista. Du uppdaterar ofta, har mycket värme och humor.

Dig vill jag följa... (finns nån sång som börjar så, men jag kommer inte ihåg hur den fortsätter)

Varma hälsningar från en liten grannby nära västerbottensgränsen :-)

#2 - - Monica:

Tack Henny! Så kul att du vill läsa! Dig vill jag följa - "i vinter och vår,i alla mina levnads dagar" fortsätter sången. Tror att den heter "I folkviseton" och har sjungit den på något bröllop.En dikt av Nils Ferlin tror jag.



Jag gillar verkligen att blogga så det kommer fler inlägg!



Varma hälsningar tillbaka!