Vilken (kvinno)dag!

Oj! Klockan har hunnit bli sängdags innan jag hann hem ikväll! Jag kunde bara inte missa slutet! Nåväl, det har varit en riktig kvinnodag ur många aspekter. Först gratulationerna till vår älsklingdotter som vi framförde redan på natten via mail och idag i telefon. Hoppas du har haft en alldeles underbar dag gumman! Den här bilden tog vi igår kväll så att hon skulle förstå att vi verkligen tänkte på henne:

 
Grrrrrrraaaaaatttttiiiiiiisssss!!!! :))))

Sedan har jag väl varit lite mer sansad eftersom det var skrivtid som gällde. Nja, den kanske inte är så sansad heller men mer resultatinriktad! Färdig med texten blev jag och därefter kom jag på att även Emma borde ha röda skor till kvällens arrangemang som ju gick under namnet "Woman in red"! Sagt och gjort, röda stövlar inköptes och medan jag ändå var ute och körde fick bilen både bensin och en välbehövlig tvätt. Hela OK hälsade förresten till födelsedagsbarnet! Ja, hon har jobbat där tidigare.

Sedan studsade jag iväg på "Indoor walking" som ju är jätteroligt men helvetiskt jobbigt... Ja, man väljer ju själv hur jobbigt det ska vara men jag vill nog ta ut mig också! Det behövs! Och eftersom jag inte ville missa träningen fick jag kasta mig iväg på Nordanå direkt den var över. Svettig som fanken men på plats i tid!


Snygg... Inte fanken hann jag duscha... Haha! Det är tur att Emma inte är så kinkig och ganska van att vara varm! I kläderna! Och min outfit var ganska gångbar ikväll. Vi skrattade gott, jag och kvällen första seriösa föreläsare, när vi upptäckte hur lika klädda vi var:


Färgmässigt alltså! Haha! Dietisten Latifa Lindberg var betydligt elegantare!


Hela salongen badade i rött ljus den här kvällen och det var bara att kasta sig in i den varma och goa hetluften! Härliga, glada kvinnor i publiken gjorde mitt jobb till ett rent nöje!


Jo, jag fick många applåder för stövlarna! Ett roligt uppdrag på alla sätt! Glad att kunna bidra till forskningen för kvinnors hälsa!


Sedan var det dags för Latifa (som har ett libanesiskt förnamn - vackert va?) men som gifte sig med en "Svenne" (hennes ord) och numera heter Lindberg i efternamn. Hon pratade om mat och hälsa på ett alldeles utomordentligt sätt och vi fick en jättefin kontakt! Kanske blir det fler uppdrag för mig åt dietister i Göteborg och Stockholm i höst! Jättekul!


I pausen dök hon så upp. Kvällens höjdpunkt! Energiknippet Eva Funck! Vilken underbart härlig människa på alla sätt!


Glada som få var kvällens trio på scenen! Jag behövde inte ens säga "Excuse me!" för att få vara på samma bild! Haha! Jag drog ju till med det när jag skulle fota den irländske sångaren Johnny Logan... Skämmes... Nej, det gör jag då inte heller!


Eva gjorde ingen besviken! Vilket härligt föredrag om lycka och konsten att behålla lyckokänslan! Det hänger inte helt förvånande på oss själva!


Hon pratade om sitt liv, om hjärnan, kromosomer och om sabeltandade tigrar! Tusen tack för alla glada skratt och härliga visdomsord! Jag kunde bara inte åka hem när det var så här trevligt!


Men kvällens musikinslag innan modevisningen kunde jag gärna ha missat - men jag tycker ju att det är oförskämt att gå utan att tacka alla efteråt. Det här var lite "pretto" och inte alls min bag! Tur att jag hade finaste Irene vid min sida som jag kunde bubbla lite med mellan varven. Irene som efter modevisningen fick ännu ett nytt namn: Irene Bomull...

En minnesvärd kväll på många sätt med härliga möten och fantastiska människor! En alldeles utomordentligt trevlig kvinnodag! Men nu måste jag bara slänga alla kläder i tvätten och duscha... Sov gott!