Allt går igen!

En racereftermiddag där det rök flera timmar på stan för att få tag på rätt tyg och när det inte fanns, ersättningsmaterial. Nu får vi bara se om jag hinner sy imorrn men det ska nog gå! Medan jag rantade runt så hittade jag ett par sandaler som var jättesnygga! Ja, ja, jag har väl shoppingförbud men det stod "Monica" på dem! Och då måste man få köpa...


Ja, ni ser ju själva: "Mooooonica"! Haha! Jag har faktiskt haft ett par nästan likadana som jag nötte upp totalt. Vissa skor älskar man bara! Och att saker kommer igen upptäckte jag när jag passerade väskavdelningen på Åhléns:


Herregud! Jag hade en nästan exakt likadan! För 30 år sedan... Vissa saker vill man dock bara ha en gång... Och då spelar det ingen roll hur snygga de är. Samma gäller för mig och utsvängda jeans. Jag kan bara inte...

Efter lite jobb var det dags att åka till förskolan och hämta finaste My!


Vi satte genast igång med middagen och potatisskalning! My hjälpte till och då går det fort! Det betyder att man skalar snabbt för att förhindra att hon ska ha skalaren och skära sig... Haha! Här är hon på jakt efter sina bestick då vi skulle duka.


Jodå, jag och Malin fick också en laddning! Både kniv, gaffel och sked!


Hemgjort mos och fiskpinnar var dagens rätt! Men är det något i paketet?


My tyckte att det var säkrast att stoppa ned handen och känna efter också...


Så kom söta mamman hem och visade ett förkläde som hon köpt lagom till påskens utklädning! Så fiiint! Gissa om det gick hem? Faktiskt bättre än den rutiga skjortan jag hade köpt! Haha! Men det förstår jag! Jag skulle också ha älskat en sån utstyrsel!

Men jag hann inte vara där så länge. Skulle ju på ett möte och sedan hem för att göra klart bokningen av vårt boende i Malaga när vi ska dit om en månad. Det blev en lägenhet alldeles vid stranden:


Hyfsat nära till beachen! Vi hade ett annat alternativ som förstahandsval men det hann bli uppbokat. Nåja, det finns gott om lägenheter och den här hade också Wifi! Bra när man jobbar och bloggar!


Jag tror att det kommer att bli alldeles uuuuuuutmärkt! Och ganska billigt! En vecka med resa och boende för under 5000:-/person får man inte säga om!

Nu har jag sett lite TV och motionscyklat under tiden. Det blev en mil och sedan lite gymnastiska övningar! Känns svettigt och bra i nuläget! Jag kom på att jag nog har ännu ett mål med min träning. Jag vill inte vara hon med de tjocka armarna som förstör någon annans partybild:


Hahaha! Ett mål så gott som något! Nu: armhävningar!