TF!

Jag har fått ett helt suveränt tips av min käraste kollega Åsa. Tipset gäller dessa ihärdiga telefonförsäljare! Eftersom jag har två jobbnummer kopplade till min mobil och därför får samtal avsedda för tre telefoner så får jag ganska många samtal... Nu är det så att när det ringer konstiga nummer som jag inte känner igen så svarar jag inte. Lämnar man ett meddelande ringer jag givetvis upp, men om det inte kommer något meddelande så sparar jag numret i telefonboken och kallar kontakten för "Tf" = Telefonförsäljare! Nästa gång samma nummer ringer så kan jag låta bli att svara! Helt utan dåligt samvete!

Jag har testat det här några gånger nu och eftersom jag är ganska nyfiket lagd och rädd för att missa jobbkontakter så har jag kollat upp några nummer och de går till olika marknads---företag. Ibland undersökningar, ibland försäljning men alltid med ordet marknad. Ni kan se er dragna vid näsan nu mina (o)vänner! Haha!

När Postkodlotteriet fått skänka bort en miljon till någon annan för att jag inte svarat så får jag väl ta tillbaka min sturska uppsyn... Men det händer ju aldrig! Eller? Hmm...


Men det har inte bara ringt idag. Jag har också blivit bjuden på en trevlig lunch av fina Li Holmberg! Denna mycket kompetenta kvinna som jobbar med att hjälpa svenska företag med sin import från Kina har också andra projektidéer som hon vill att jag ska bli delaktig i! Kul! Jag känner mig smickrad över att hon behöver min projektledarkompetens men måste fundera ett par varv över hur mycket jobb jag har i övrigt. Vi ska hur som helst träffas fler gånger och det ser jag verkligen fram emot! Tack för lunchen och sällskapet Li!

Ja, det är ju ett angenämt bekymmer att kanske få fler jobberbjudanden än man hinner med men idag är jag också lite mer försiktigt med hur mycket jag lånar ut mig själv. Att projektet kommer att bli lysande är jag inte ett dugg orolig över. Det är bara att när man varit i det utbrända träsket så blir man mer restriktiv och vill gärna hitta en nivå som känns... lagom... Ja, där var det där ordet igen som jag inte gillar men jag kan väl säga att jag vill ha en rimlig nivå på mina åtaganden. Det lät bättre! Så jag tänker på saken!

Jag återgår sedan till mitt skrivbord och hittar en hel del som måste färdigställas! Alltså lika bra att sätta igång så att jag är "lagom" trött i huvudet när träningspasset börjar. Då ska jag inte vara lagom utan ge järnet! Haha!