Spara...

Jag är en riktig slösmaja... Pengarna har lust att försvinna snabbt även om jag någon gång får lite extra... Då dyker det gärna upp en resa eller en möbel som bara skriker efter att bli inhandlad. Jag borde egentligen ha lite extra bidrag av staten eftersom jag är så bra på att konsumera! Eller? Ja, jag har haft upp det där några gånger men det är ingen som hakar på mitt resonemang.Tråkigt.

Jag tror att jag har en dotter som också skulle ha haft extra bidrag och just nu är hon i Stockholm med de extra pengar hon fick när hon fyllde år! Easy come, easy go! Men kul är det! Livet är ju bara nu! Hur som helst så har jag ägnat den här dagen åt att spara.


Jag tvättade nämligen bilen igår. Och nu regnar det. Ni fattar! Jag borde åka och köpa lite mer galgar eftersom garderoberna behöver städas upp. Jag borde inhandla en hylla till kontoret där extrapriset bara gäller idag. Jag borde åka och... Men då tittade jag ut på uppfarten:


Så blank och fin! Putsad och omskött! Neej, vi klarar oss nog idag! Och där sparade jag helt plötsligt en massa pengar!

Så jag känner mig lite rik idag - också på grund av att jag rensat lådorna i köket! Att kasta trasiga saker eller skicka prylar till återvinning är något jag mår väldigt bra av! Jag känner mig förmögen när jag gjort mig av med saker jag inte längre använder. I tisdags åkte en kasse porslin till Piteå och nu är det gamla trasiga vispar och annat "raat" som ska iväg på soptippen! Gud så skönt! Jag har t o m tömt den förbaskade "påslådan" som varit så full att den inte gick att stänga!


Och torkat den rostfria plåten med undermedlet vi fick av Peter och Sara! Det är superbra! Då fick jag också tillfälle att diska upp alla verktyg som hänger framme.

Så nu är jag snart redo att börja laga kvällens middag som blir lokalproducerade lammracks! Och lammköttet fanns i frysen så det blev en bra dag ur sparsynpunkt. Har jag tur så regnar det även imorrn... Haha! Nej, nu ska jag behandla lite bilder och skicka till de övriga föreläsarna jag träffade igår. Lovade att vidarebefordra några även om ljuset var urkasst. Det ska väl användas som dokumentation kan jag tänka. För något annat är inte riktigt tänkbart. Ha en bra fredagkväll alla glada!
#1 - - Christine:

Monica, nästa vecka ska du få receptet på lammracks med sötpotatisgratäng och vinreduktion av mig, ett av Görans många paradnummer, så himla gott. Kram och trevlig helg.

#2 - - Monica:

Åhhh Tack! Det vill jag gärna ha! Kram och trevlig helg på dig också!