Och jobbkväll!

Äntligen är jag hyfsat klar för idag! Åkte direkt till min finaste lillebror och hjälpte honom att strukturera upp hemmet! Jag hade nästan väntat mig att han skulle ha det riktigt stökigt men han är inte dålig på att städa. Han har bara - precis som oss andra - problem med att det samlas papper och annat som inte har någon naturlig plats.

Därför har vi plockat, stökat och skrivit en lista på saker som ska underlätta förvaringen. Jag tror att han tyckte att det var ganska kul att få ett bollplank och jag har själv haft väldigt trevligt! Man hinner ju surra en hel del under tiden och det är aldrig fel! Sedan åkte vi en shoppingsväng för att inhandla skoställ, matta, galgar och lite förvaringsprylar. Kul!


Här är han på G direkt med att packa upp! Han är världens snällaste människa och jag tyckte att det var väldigt roligt att få pyssla en kväll tillsammans med honom! Kram på dig!

Fyra timmar senare var vi ganska nöjda och jag åkte och handlade mat. På min lista fanns ingredienserna till en dessert som jag såg i en bilaga till Expressen. Panacottarutor med hallon! Och jag hade ju tänkt hinna göra dess också för att ha lite gott att fika imorrn... Och när jag hade tänkt så har det ju lust att också bli!


Den här bilden kommer från tidningen eftersom mina håller på att stelna just nu. Hoppas jag!!!

Botten av digestivekex, cornflakes, vaniljsocker och smält smör. Bred ut i form. Kallna. Pensla med smält vit choklad. Stelna. Strö över en liter hallon. Koka panacotta på en liter (!) grädde, gelésocker och apelsinjuicekoncentrat. Svalna och häll över. Imorrn får vi se vad det blev! :) Jag har inte använt just gelésocker tidigare så man måste ju göra ett test när man ändå ska bjuda folk man känner!

Hur som helst är jag ganska slut just nu så det blir inte mycket mer idag. Ska plocka fram lite kläder eftersom morgondagen bl a ägnas åt fotografering. Åsa kommer ned och vi ska också hinna ha både film- och teknikmöte! En låååång dag som sedan ska avslutas med träning! Idag blev det liksom ingen tid över och man måste ju få vila ibland! Sov gott alla glada! Det ska i alla fall jag! :)