Nattkörning och kalas!

Känner mig lätt "bakis" efter en natt som faktiskt ägnades åt körning! Sonen var på fest med kompisar och jag hade lovat att hämta dem i Skelleftehamn. Inga problem, jag brukar ju vara vaken länge på kvällen men igår var jag naturligtvis urtrött! Somnade alltså och blev väckt strax efter 01.00. Hämtningen gick alldeles utmärkt men där var också ett par tjejer som behövde skjuts till... Burträsk! Så det blev en runda dit också! Man kan ju inte lämna unga damer i nöd! Somnade med andra ord väldigt sent och känner mig därefter.

Men det är bara att ta nya tag! Idag fyllde svärmor 81 så vi åkte till Önnesmark på kalas! Jätteroligt att Oskar var hemma så att han också hann träffa lite släktingar!


Här surrar han lite med fina kusinerna Victor, Emil och Johan!


Och här har ni födelsedagsbarnet Sonja!


Svärfar Sture till vänster firades också då han fyller 83 på torsdag! Grattis till er båda! På "ljugarbänken" sitter även Beriths man Krister.

Hur som helst hade Berith hunnit vara hemma ett tag och när vi kom var maten redan fixad! Baconlindad kyckling, potatisgratäng, köttbullar och sallader. Väldigt gott! Hann också med tårta så man är inte jättehungrig på middag. Än!


Sedan var det samling i vardagsrummet för att kika på bilder på TV:n. Ja, det här var väl inget bra kort. Testar från andra hållet:


Ja, kanske lite bättre. Men då tappade jag bort Berith längst till höger... Kan man skylla på det skarpa ljuset? Ja, jag gör det! Haha!


Johan hade nämligen varit på resa i Sri Lanka och hade massor med fina bilder att visa!


Här matar han jättesköldpaddor som kom ända upp på stranden! Fantastiskt!

Det var en magisk resa där det mest storslagna var hans möte med sina biologiska föräldrar! Vilken glädje! Hans mamma strålade och man förstår hennes stolthet över att det gått så bra för sonen som hon inte kunde behålla. Nu får han också möjlighet att stötta dem i deras husbygge och det känns ju jättebra. De har inte alls samma standard som oss i Sverige men är betydligt gladare över det lilla de har! Något att tänka på!


Men tiden går fort och vi var tvungna att åka tillbaka! Här har ni söta svärmor med några av blommorna! Nu ska jag hinna iväg på ett möte och Oskar ska åka tillbaka till Luleå. En helg går snabbt men vi hoppas få ses snart igen!

Ha en fin söndagkväll alla! Håller tummarna för att AIK sköter sina kort rätt även om deras resultat känns som ett futtigt bekymmer när man ser hur andra har det i världen! Var rädda om er!