Natt och dag!

Ja, det blev en väldigt märklig natt! Jag skulle alltså sova med en utrustning som mäter hur jag andas, puls, snarkningar, eventuella andningsuppehåll mm. Det lät ju väldigt enkelt när jag hörde talas om det men så här såg jag ut innan jag hamnade i sängen:

 Fullproppad med diverse band och och prylar! I näsan hade jag också en syrgasslang som var fasttejpad på kinderna. Ni fattar ju hur snyggt det var... Men framför allt var det i allra högsta grad obekvämt! Om jag låg och sov på ett naturligt sätt har jag svårt att avgöra men allt går att utläsa och ikväll får jag besked om det funkat. Snabba ryck. Det gillar jag!

Det där med att snarka är väl ingenting jag är särskilt stolt över men jag skriver det på bloggen i alla fall eftersom jag nog inte är den enda kvinna som snarkar och samtidigt skäms! Jag menar, hur okvinnligt är det inte? Men nu är det ingenting man rår för och även om man känner sig som en osmaklig koloss som ligger och är högljudd på nätterna så är man inte ensam om problemet! Jag tar upp det här för att fler kanske ska ta chansen att söka hjälp! Har jag tur får jag nu en bettskena som ser till att jag både sover och låter mer normalt! Bättre för både mig själv och min omgivning!

Annars så har det hittills varit en alldeles utmärkt dag. Har tagit en del kontakter och i afton ska jag åka ut på studiebesök för att kika på en eventuell plats för ett kommande arrangemang! Spännande! Har också haft en väldigt trevlig lunchdate med en gammal arbetskompis!


Christina "Chrissie" Lundström, denna hyperbegåvade scenograf och konstnär, är på jobb i Skellefteå i veckan så det var hur kul som helst att ta en långlunch och surra om allt som hänt sedan vi senast sågs i september! Anledningen till att hon pekar på tavlan som sitter på Statt är våra funderingar kring var den har suttit tidigare? Vi var inte överens om detta men om någon som läser vet så skriv gärna en kommentar!

Nu ska hon också ställa ut i Skellefteå Konsthall under våren och det kommer jag att rapportera mer om. Ni måste se hennes utställning! Jag såg hennes konst i Helsingborg för snart två år sedan och det var bara hur bra som helst!


Den här bilden tog jag i Helsingborg av träskulpturen "Mitt i livet"! Fiiiin! Ja, jag har fler och bättre bilder men hittade dem inte i hastigheten så jag får återkomma!


Själv fick jag komplimanger idag av "Linge" som tyckte att jag hade klätt mig för att matcha lokalens tulpaner! Haha! Jag tror det var den självlysande färgen på tröjan som drog uppmärksamheten till sig så den får jag nog ta på mig fler gånger! :)

Nu ska jag fortsätta med lite jobb innan det blir dags att åka iväg! Ha en bra eftermiddag gott folk!
#1 - - Anonym:

#2 - - Rebecka:

Jag snarkar också!!!

Har ja hört iaf ;) och med tanke på hur mycket pappa och farfar snarkar så ser jag det bara som att jag är en i släkten! :D så länge ingen mår dåligt av dina snarkningar så är de inget att skämmas för ;)

#3 - - Maria:

Jagh snarkar visst också, men jag har inga problem med det, men min man..så..han får söka hjälp haha..Natti natti