Paul Simon!

Jag trodde i mitt stilla sinne att jag redan bokat klart årets konsertbiljetter när jag hade fått platser till både Sting och Bruce Springsteen... Men nej! För ett par dagar sedan fick jag mail från Live Nation där de talar om att de idag släpper biljetter till PAUL SIMON! Denna legendar! Och eftersom sonen är lika förtjust så ska han naturligtvis med! Gissa vem som nu har bokat på slaget 9.00 och sitter på rad 2 i Globen? Viiiiiii!


Paul Simon söndag 22 juli! Bruce Springsteen fredag 27 juli! Vilken vecka! Man kan väl säga att det är tur att vi båda har semester! Oskar får flyga fram och tillbaka till Luleå eftersom han jobbar...

Med på scenen finns också den afrikanska kören som sjunger på hans fantastiska "Graceland"-skiva! Den har vi ju - på vinyl! Haha! Den känns hur som helst lika fräsch idag som den gjorde för 25 år sedan när den kom ut! Och då var den en musikalisk sensation!

Paul Simon har ju varit med lääänge (Simon & Garfunkel från 1964!) och är numera en liten farbror på 71 år men med en helt unik musikalisk talang! Det ska bli otroligt, eller rättare sagt fantastiskt, att få möjligheten att se och lyssna på honom under den här konserten! Once in a lifetime!

Nu kan jag inte skriva mer. Jag är bara så vansinnigt glad! Och eftersom jag är uppe i tid så kommer jag att hinna med både ett roligt lunchmöte, annat jobb under dagen och Indoor Walking ikväll! Härligt!