Mello 2012!

Äntligen kan man väl säga att "Rätt låt vann!". För även om mitt hjärta hejade på David Lindgren så hade Loreen en fantastisk och "stor" sång som jag tror kommer att passa bra i festivalsammanhang och det är ju inte helt fel. Även om jag inte bryr mig så mycket om slutresultatet så är det kul att Sverige skickar något man kan känna sig stolt över!


Vi laddade i alla fall med parmalindad fisk och sallad. Orkade inte göra något annat tillbehör eftersom jag inte heller känner mig särskilt sugen på mat. Och det var bra med en lätt middag eftersom vi fortsatte att ladda:


Kaffe, tårta, oskrokar och godis... Men hallå Ulf! Han dyker då upp överallt...

Så började programmet! Vill ge en särskild eloge till programledarna som jag tycker har varit kanonbra! Opretentiösa, roliga, avslappnade, kunniga och kvinnor! Kul!


Och David var först ut! Inget bra startnummer men han gjorde en kanoninsats!


Jag röstade givetvis och kände mig mäkta stolt över honom! Det ser faktiskt ut som om han hade Loreen som dansare...

Han slutade på en delad tredjeplats och det får man väl säga är mer än godkänt då han tävlade mot mer etablerade artister. Tror att karriären kommer att få en flygande fortsättning nu! Lycka till med allt du tar dig för min vän! Jag skrattade då jag såg honom stå på händer i tidningen idag - på fötterna hade han Lövångersrevysockar! Haha!


Och sedan var det ju fina Lisa Miskovsky! Hon är bara så naturlig och bra!


Jag gillade dessutom den effektfulla dansen i bakgrunden! Snyggt! Svårt ändå att mäta sig mot Loreen idag. Hennes låt var så stark! Övriga artister i startfältet berörde mig antingen inte särskilt mycket eller så väckte de bara olust. Ett par av dem (ni vet vilka) borde aldrig ha fått nå så långt. Det är ju en tävling i musik... Jag skriver inga namn eftersom jag inte vill smutsa ned dagens inlägg!


Ja, that's all folks! Som ni ser har jag gjort en "Gunde Svans mamma" och fotograferat TV:n! Haha! Jag hade i alla fall den goda smaken att inte använda blixt...

Nej, det blir ingen sen kväll för mig. Känner mig inte hundra frisk och ser fram emot en lång natt i nybäddad säng där jag ska få sooooova! Bra böcker och telefonspel må vara en bra kamrat när man ligger vaken men sömn is "the shit"! Eller vad man nu säger... :)