Jobbdag!

Det händer väl inte så mycket på bloggen när man sitter vid datorn och jobbar... Men några rader kan det bli! Har planerat lite för morgondagens mötesdag, klurat lite, skrivit lite, betalat lite - visst kom slutet på mars väldigt snabbt? Ja, det rullar på i vanlig ordning och nu med ännu mera ordning. Jag sorterade också upp papper som legat lösa så nu har varje uppdrag en egen mapp. Känns bra!

Jag har också lovat lillebror att komma över i afton och hjälpa honom strukturera upp hemmet! Kan kännas skönt att bolla idéer och röja tillsammans med någon annan och det ska bli kul att träffas! Jag ska dyka upp direkt han kommer hem från jobbet så nu har jag gjort:


Biffar på ett kilo köttfärs! Borde räcka till både honom och maken! Såg kanske inte så vackra ut men jag gör alltid en långpanna och kör i ugnen. Snabbt och enkelt utan stekos! Jag gillar lite rationell matlagning!


Potatismos (ska bli) på ett par kilo potatis. Äter de upp detta i ett smack så vet jag inte... Ja, jag tror faktiskt att det ska räcka till mig också!

Borde också hinna handla innan det är dags att åka vidare men vi får se vad som hinns med. Nu lär vi i alla fall inte svälta ihjäl ikväll! Återkommer när jag har något nytt och mer intressant att berätta... :)