Förkylt...

En präktig förylning smyger sig på igen och jag har satt igång med diverse medikamenter för att få stopp på den. Kan gå. Förstod i natt att något var på gång eftersom jag inte kunde sova alls... Inte förrän på morgonkvisten lyckades jag få mina ljusblå att lägga igen sig ordentligt - och då efter lite fil och macka eftersom man blir hungrig när man är vaken! Blä!

Nåja, ingen sorg över detta. Det går över i lika rask takt som det kommer! Det finns absolut saker som är värre och solen skiner alldeles förträffligt här ute. Då blir man i alla fall glad!


Eller hur?

Och när det tinar och är så här fint så brukade alltid jag och min förra grannfru ta fram skyfflarna och hacka is när barnen var ute och lekte. Man blir aldrig för gammal för att leka med is och vatten! Haha!


Därför greppade jag den även idag (Ja, ni ser ju själva!).

Det är så skönt att få bar uppfart men tyvärr är jag inte i någon kanonform så det blev ett kort pass. Ser fram emot kvällens Melodifestival och lite soffliggning (igen!). Har också tvättat och hängt ut sängkläderna så jag hoppas att renbäddningen och den goa' doften ska hjälpa när det är dags att sova.


Middag ska jag väl också sno ihop. Igår blev det bara lite svenska lammracks och sallad med ädelostcrème. Tycker att de borde kunna styckas som de utländska men det kommer väl. Nu är det lite väl mycket fett kvar och långa revben. Men smaken var utmärkt! Idag ger jag mig på torskryggen igen. Nu ska jag vila en stund så jag kommer i form till kvällen! Ha en bra eftermiddag gott folk!