Mera kalas!

Vi fortsatte helgen med mer släktkalas och idag var det Ulfs familj som kom på lunch/middag! De ville uppvakta både mig som fyllt år och Oskar som gått ut högskolan. Trevligt att samla alla innan sonen åker tillbaka till Luleå igen! Vi planerade ugnsbakad lax med grönsaker, bulgur med rostad paprika, färskpotatis, pepparrotssås och sallad! Enkelt att förbereda till många!


Och Oskar hade bestämt sig för att ta fram silverbesticken som han fått av farmor! Fint att äntligen få duka med dem innan han flyttar för gott!


Han och Lisa hade också gjort ännu en underbar Cheesecake med lemon curd... Livsfarlig dessert! Såååå god!


De jobbade på bra i köket idag och jag blir glad över all hjälp jag kan få!


Exakt klockan tre var maten färdig och allt var dukat och klart!


Sedan dök hela det glada gänget upp! Sture, Sonja, Johan, Krister, Victor, Kristoffer, Emil, Philip, Oskar, Lisa och Berith! Så kul att ni kunde komma allihopa - och att ni gillade maten! Tråkigt att maken jobbade jour idag men han kom hem en snabbis för lite mat i alla fall!


Cheesecake, jordgubbar och glass till efterrätt smakade också bra!


Emil, Krister och Victor var heller inte sena att ställa sig i kö!


Efter maten fick vi öppna paket och jag och Ulf fick ett gemensamt som innehöll en del roliga minnen!


Gamla bilder och annat som väl måste ha varit minst 30 år gamla! Haha! Vi hade en del ruskiga frisyrer!


De hade också hittat Ulfs gamla anteckningsbok där han skrivit upp sina trolleritrix och körschemat för en föreställning som han hade kört för familjen när han var liten! Kul!


Och Oskar, som planerat picknick med Lisa imorrn, fick både kylbag, utrustning och filt! Kunde inte ha kommit lämpligare! Imorrn är det som ni säkert vet Internationella Picknickdagen! Nja, jag visste inte om det heller men det står i almanackan och då måste det väl vara sant?


Krister och Berith, eller var det Victor?, var också hundvakt åt en fantastiskt fin Leonberger! Hon var verkligen en supersocial pärla! Och det är precis som det heter: "Om man är stor, måste man vara snäll!"


En trevlig eftermiddag där jag också fick blommor och pengar som jag nu ska bestämma vad jag ska köpa för... Mera smycken eller blommor ute? Ja, jag ska sova på saken!

Tack för att ni kom och gjorde den här dagen så glad och trivsam! Och särskilt roligt att alla grabbarna också hängde med! Måste berömma dem lite extra eftersom de precis hade spelat match och slagit Clemensnäs med 5-1! Bra jobbat Bastuträsk!

Nu är jag så proppmätt att jag antingen måste gå och lägga mig eller ta en lång promenad! Lutar mer åt det senare! Tjolahopp!