Igång!

Äntligen får jag börja med veckans event! Sååååå kul! När allt drar igång och man får testa sin planering i skarpt läge mår jag som allra bäst! Mitt i smeten, igång, aktiv - och med full kontroll! Då trivs jag som fisken! Och det var ingen skillnad idag. Ett par saker har jag fått komplettera med men det är ingen fara. Om man ha en bra grundplanering är det inga problem att vara flexibel - särskilt som jag omger mig med samarbetspartners jag kan lita på och som alltid levererar!
 
Att börja dagen med frukost tillsammans med finaste dottern är också en bra start! Roligt att bara sitta bredvid varandra och skeda i sig yoghurt och äta macka, småsurra lite om allt möjligt och bara njuta av att vara på samma ställe! Underbart!
 
Sedan var det bara att ge järnet! Dusch, jobb med lite skyltar och andra ändringar och sedan iväg på stan där det minsann hade hänt saker sedan igår...

Jag skulle göra ett par snabba inköp men det är någon typ av Stadsfest som dragit igång... Inte lätt att hitta parkeringar... Men det gick det också! Man kan säga att jag hade tur med P-Lisorna! Haha!
 
Sedan åkte jag, Håkan och Tobias ut till Falmark för att ta emot första gänget med gäster, kunder och leverantörer till Nordic Light vars sommarevent jag nu arrangerar för vilken gång i ordningen? Grabbarna trodde att planet skulle bli mindre försenat om de stirrade på tavlan med ankomsttider... Nääääeee...
 
Men till slut hade vi fyllt första bussen med företrädesvis kineser från deras fabriker i Kina. Glad och pigga trots den långa resan! Fantastiskt kul att ses igen!
 
Det målades streck på Burträskvägen och jag måste fråga om inte målarbilen gjort något galet som målat dubbla på ena sidan vägen...?
 

Efter lunch och lite fix så var det dags åka ut till lokalen och jobba några timmar innan jag vände för att hämta nästa gäng som företrädesvis kom från Europa och Sverige! Ja, det kom också några amerikaner men det är inte mannen med hatten. Han är bara förberedd inför morgondagens temakväll!


Vi avslutade dagen med gemensam middag på Verandan och jag hade ett väldigt trevligt gäng till bordet! Niclas från Nordic och gästerna Sebastian och Hans från Tyskland samt Philippe från Frankrike. Vi hann prata om fotboll, korkade tyskar, nationalism, rasism, ekonomiska krisen i Europa, EU, kärnkraften och politik rent generellt. Mycket intressanta och livgivande diskussioner med smarta och ödmjuka människor! Trevligt!


Och här ser ni några fler av de 90 som samlats hittills. Till morgondagens evenemang kommer det dubbla.


Nordic Light är numera sålt och här ser ni B-O Lundberg i samspråk med den nya ägaren, ITAB:s VD - för övrigt en ytterst social och charmig person med god klädsmak! Joo, han hade t o m samma orangea färg på byxorna som knapparna i skjortan! Till detta marinblå, sportig kavaj. Väldigt snyggt!


Jag tog lite bilder men var ändå avundsjuk på Anki som fotade med sin Burberrytelefon... Äkta? Självklart! Äkta Kina!


Mest uppmärksamhet fick dock de amerikanska fruarna som av några Skelleftebor betecknades som värsta pulverpumorna! Snygga! Och också supertrevliga!

Och när jag nu lämnade in för fortsatt jobb så var det god stämning i sällskapet! Tack för en trevlig dag allihopa! Som ni förstår är det här ett väldigt roligt jobb där man får träffa så många härliga och sociala människor! Det tackar jag extra för! Det SKA vara roligt att jobba! :) Därför ska jag nu fortsätta! Sov gott!